Alternativ till Mollbergs blandning?

Ja, man kan missa. Är det stora koncerner finns det bolag under moderbolaget. Jäkla meck att hålla koll på.

Ja, om man inte tittar. Det jag kollar på en del av det jag köper är ursprungsland. Men vilket företag som äger (ofta i komplicerade företagsstrukturer), kollar du verkligen det på allt du köper i livsmedelsaffären?
Ibland. Fast företag säljs ju hit och dit.

Tydligen

Paketet har en lite logga och jag har inte tittat så noga eftersom jag "alltid" har köpt Zoega
Det står iallafall på nestles hemsida vilka företag/märken de äger.

Med tanke på hur många stora internationella företag äger varandra i diverse olika konstellationer är det inte info jag skulle lita på direkt.
Tips, börja med att gräva i ägarförhållandena bakom Colgate o Palmolive, eller för den delen Pepsodent eller Coca Cola eller Fanta.

Ja, jag brukar inte ha Nestles sida uppe när jag går och handlar, jag har nog med shoppinglistan och middagsplaneringen
NU har jag lärt mig att inte köpa Zoega
En lär sig något nytt var dag :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 909
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 751
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 210
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 103
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka