Alternativ till Shein

TeamLundVer

Trådstartare
Vill börja med att säga att jag kommer inte handla från Shein. Var och en gör som den vill men det är inte syftet med tråden.

Dock får jag ju en hel massa reklam från dem på Facebook och det är precis de kläder jag är ute efter rent stilmässigt. Och jag hittar inte "min stil" när jag googlar runt. Så min fråga är därför. Om jag hittar plagg på Shein som jag gillar. Hur gör jag för att hitta liknande plagg från vettigare sidor? Jag lyckas liksom inte och samtidigt måste ju andra företag sälja liknande plagg för annars hade väl aldrig Shein gjort det? 🤔
 
Vilken stil är det? Vad jag har fattat så verkar shein stjäla främst från små designers och företag. Troligen för att det är svårare för dem att lyckas stoppa stjälandet, men jag har även sett kopior från större företag som tex killstar och demonia. När det är små företag så blir det svårare att hitta dem
 
Har aldrig uppfattat plaggen från Shein som särskilt unika? 🤔 Kan du ge några exempel? Så kan det ju vara lättare att hänvisa till annat företag.
 
Vill börja med att säga att jag kommer inte handla från Shein. Var och en gör som den vill men det är inte syftet med tråden.

Dock får jag ju en hel massa reklam från dem på Facebook och det är precis de kläder jag är ute efter rent stilmässigt. Och jag hittar inte "min stil" när jag googlar runt. Så min fråga är därför. Om jag hittar plagg på Shein som jag gillar. Hur gör jag för att hitta liknande plagg från vettigare sidor? Jag lyckas liksom inte och samtidigt måste ju andra företag sälja liknande plagg för annars hade väl aldrig Shein gjort det? 🤔
Inga vettiga träffar om du gör en skärmdump och "bildgooglar"?
 
Jag vet inte riktigt vad jag har för stil 🙈 men här kommer lite exempel på vad som kom upp nu precis och som jag gillar. Det var inte då mycket toppar eller byxor som kom upp. Men vad det gäller byxor så dras jag till vida kostymbyxor med hög midja och för överdelar lite mer klassiskt/ stilrent (?) Gärna med en liten ouffärm då mina axlar behöver lite struktur

IMG_20240108_123457.jpg
 
Jag vet inte riktigt vad jag har för stil 🙈 men här kommer lite exempel på vad som kom upp nu precis och som jag gillar. Det var inte då mycket toppar eller byxor som kom upp. Men vad det gäller byxor så dras jag till vida kostymbyxor med hög midja och för överdelar lite mer klassiskt/ stilrent (?) Gärna med en liten ouffärm då mina axlar behöver lite struktur

Visa bifogad fil 136441
IMG_20240108_123509.jpg
 
Jag vet inte riktigt vad jag har för stil 🙈 men här kommer lite exempel på vad som kom upp nu precis och som jag gillar. Det var inte då mycket toppar eller byxor som kom upp. Men vad det gäller byxor så dras jag till vida kostymbyxor med hög midja och för överdelar lite mer klassiskt/ stilrent (?) Gärna med en liten ouffärm då mina axlar behöver lite struktur

Visa bifogad fil 136441
Kanske klickar du in och tittar mer på klänningarna när de dyker upp på Shein? isf kan de säkert se till att klänningar du verkar gilla kommer upp i din reklam och de har ju ett väldigt stort utbud.

Jag tycker jag får liknande klänningar från tex Ralph Lauren i min Facebook, klickar jag på en kommer den upp fler gånger.

Så jag tror ev lösningen kan vara att du väljer ett märke du tänker att du skulle vilja handla hos, NewHouse eller HM eller Ralph Lauren eller vad som och surfar på det märket och tittar på klänningar. Sedan borde reklam för det märket dyka upp på din Facebook och om du ser en klänningar du gillar klickar du och uppmuntrar reklamen :laugh:

Tror iofs Shein är snabbare på det än andra märken. Hobbii är supersnabba, man behöver inte ens surfa på garner till sockor i tio sekunder innan hela Facebook är översvämmat av dem, visandes just sockgarner på rea.

Jag ägnade tidigare lite tid åt att försöka dresssera HM till att visa mig pojkkläder istället för flick. Det gick lite segt men det gick, uppenbart vill majoriteten absolut inte se pojkkläder. (dvs jag bläddrade bland det de visade tills pojkkläder dök upp och så klickade jag på dem, då dök det sedan upp pojkkläder mer ofta.)
 
En del av det du verkar gilla tenderar också åt det som finns i Rockabillybutiker på nätet. Kolla lite i ngra sådana så får du nog det också i flödet.

Random Rockabillyklänning från random sida :)

1704716777247.png
(Johannas Rockabilly. Men finns massa 50-tals, retro osv. Har aldrig köpt själv så vet inget om pålitlighet :))

https://stockholmsklanningsfabrik.se/
 
Senast ändrad:
Klänningarna borde inte vara något problem att hitta om du tittar efter tex 40-talsinspirerade kläder. Just nu verkar det finnas lite varstans, jag såg tex något på Stenströms rea och både ellos och bonprix dök upp som shoppingträffar när jag googlade.
 
Kolla EMP Shop. De har ofta klänningar i liknande modell. Inte bara svarta även om mycket är svart.

Jag håller med dig! Kollar jag på nätbutiker finns kläder som markerar midjan och känns kvinnliga. I fysiska butiker är allt liksom fyrkantigt. Tröjor som är lika breda som de är långa. Helt fyrkantigt! Jag är inte fyrkantig! Jag vill ha kläder som markerar midjan.
 
Stockholms Klänningsfabrik kanske vore något att kolla på? Går att hitta en hel del begagnat därifrån också om man vill få ner priset, jag skulle kunna köpa hur mycket som helst om jag inte påminde mig själv om att jag nästan aldrig bär klänning...
 
Klänningarna borde inte vara något problem att hitta om du tittar efter tex 40-talsinspirerade kläder. Just nu verkar det finnas lite varstans, jag såg tex något på Stenströms rea och både ellos och bonprix dök upp som shoppingträffar när jag googlade.
Ja den såg jag också! Skjortklänningen! Jättefin! men tog inte länken för de hade inte så många klänningar i rätt stil.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 772
Senast: Buzzter
·
Kläder & Bli fin Jag tänkte köpa Muck boots, för barn då fötterna drar den storleken. När jag googlar kommer det upp en rad med snarlika sidor som har...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 311
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 570
Senast: Butros
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 147
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp