Analog video till internet

Asa_S

Trådstartare
Har nu efter flera dagars strulande med diverse kablar etc kommit till detta resultat:

th_Capture2.jpg

Vi har TV-kort på datorn och kabel för (analog) bild medföljer, dock har vi inget ljudkort så ljudet faller bort. Programmet heter TV 2000 och är flera år gammalt. Min bror tycker vi ska testa ett annat TV-program eftersom kortet går att använda med flera.

Vi får ingen färg och det går bara att spela in korta snuttar - tar man längre än 10 sek blir resultatet stora hopp i filmen.

Sedan vet jag inte om resten är pga Photobucket. Så här repigt är inte det jag har på datorn och dessutom får jag inte igång filmen när jag går via länken ovan trots att jag kan se den när jag går in på Photobucket, gissar att jag gjort något fel där. Är helt ny på det här med filmer, är det bättre att lägga upp på youtube? Photobucket tar inte mer än 100 ?? (vad är det för enhet nu igen :crazy:) och jag har 4 snuttar varav endast 1 är under. Dessutom tog det en evighet att ladda upp dit, vi tittade på stora delar av Batman innan det var färdigt.

Tips, någon?

Sv: Analog video till internet

Varför bilden ser ut som den gör kan jag inte svara på, men att filmerna är stora beror antagligen på att de inte är komprimerade, enklast borde vara att använda Windows Movie Maker för det, tror jag.

Sv: Analog video till internet

Nu har jag lagt upp dem på youtube istället och där verkar det inte som om min storlek ska vara något hinder. Men då dyker ett annat problem upp, 2 av filmerna är svarta med endast en rand i överkant som visar film - och de visar dessutom samma film trots att jag ser på uppgifterna hos youtube att det är två olika filer. Hur kan detta komma sig? Jag har varit in och tittat på mina filer och de är definitivt olika filmer och inte svarta någon av dem. Fattar ingenting. :confused: Varför blir det så här?

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form... 20 21 22
Svar
427
· Visningar
64 968
Senast: lundsbo
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över... 2
Svar
33
· Visningar
8 995
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus... 2
Svar
29
· Visningar
4 905
Senast: Mitra
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 893
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V