ändra bokstav för en tangent?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare sindy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 417
S

sindy

jag köpte min laptop när jag bodde i tyskland och är lättenöjd med den pa alla sätt förutom att den har tyskt tangentbord, sa jag har ü istället för å (som jag da maste kopiera o klistra in varje gang jag använder det sa jag brukar bara använda a) men nu har jag hört att man kan pa nagot sätt ändra sa att tex när jag trycker ner "ü" sa blir det "å" istället, nagon som vet hur man gör detta?:confused:

Sv: ändra bokstav för en tangent?

använd språkfältet.

eller bestäl ett svensk tangentbord till din modell, brukar vara busenkelt att byta om man bara får en lätt instruktion, tex lossa 2 skruvar under batteriet eller peta upp 2 clips bakom f1 tangenterna.

vad är sprakfältet? jag kan tyvärr inte plocka bort batteriet eftersom en av "lossningsanordningarna" är sönder..

ändra så det blir svenskt tagentbord i inställningar någon stanns..

Om du har Vista:
startmenyn --> kontrollpanelen --> nationella inställningar och språkinställningar --> tangentbord och språk --> byt tangentbord

Har du XP borde det också finnas under kontrollpanelen.

Liknande trådar

Hästvård Hej alla, som vissa av er kanske vet bor jag med min häst i Tyskland. Idag hade vi besök av hästvagen (tangentbordet pa den här datorn...
Svar
15
· Visningar
2 871
Senast: svea
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 091
Senast: Corminta
·
B
Hästhantering I flera dagar varje gang den har donnan brunstar gar hon inte att hantera ordentligt. Hon blir galen.. Hon ar snall men det blir nastan...
Svar
9
· Visningar
1 642
Senast: skwaller
·
Träning Rider numer i Tyskland, och tyckte till en början att ridningen var väldigt lik den hemma, men nu verkar det ända finnas en ganska stor... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
10 609
Senast: Djurjouren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025