Bukefalos 28 år!

Ang försäkringar.

S

_smirnofff_

Blir inte klok av alla försäkringar som finns.

Varför är en häst som är född t.ex 2004 billigare att försäkra än en häst som är född 1998?

Köper jag t.ex en unghäst (Född 2004), stiger försäkringen per år då ju äldre den blir?

Är ett fullblod dyrare att försäkra än ett halvblod?

Vilket försäkringsbolag är billigast?

Kommer säkert på fler frågor.. :o
 
Sv: Ang försäkringar.

Ju större risk där är med en häst ju högre premie får man. Så en frisk fyraåring är kanske inte lika skadebenägen som tioårig ridhäst.
Sedan är vissa raser och typer av hästar mer skadebenägna eller har större risker att råka ut för något än andra vilket ger olika premier. Fullblod kan vara dyrare än halvblod att försäkra men det kan också bero på försäkringsform och användningsområde.
 
Sv: Ang försäkringar.

Hej, det finns lika många olika försäkringspriser som det finns hästar...
Som Masse skrev, det beror på ras, ålder, anv.område, hingst, sto, valack, mm mm...
Ang. vilket förs.bolag som e billigast så kommer du nog få väldigt många
OLIKA svar på det...jag har folksam, det var billigast för mig...
Har 2 kallblod, 1 shettis och 1 islänning...men, jag har ALLA mina förs. där o då får man ju rabatt... :grin:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 838
Senast: ako
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 950
Senast: WBanna
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
970
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp