Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gwen blev instoppad till sist när det tillkom fler anmälningar så hann inte riktigt tänka igenom alla scenarion där :angel:
 
Oj vad spännande och klurigt det känns som den här leken kan bli. Mycket roller jag inte spelat med och verkar finnas massor av tvister. Kul! Sen ska man bara lyckas förstå något också.
Har iallafall läst igenom leken och rollistan. Vad bra frågor alla kommer på, jag känner mig lite lost. Men kanske det dyker upp något när man kommer in i det hela bättre.
 
Jag måste rösta nu. Finns som vanligt inte mycket att gå på till DL1 men tycker fios resonemang är svagast hittills.

Herregud.. hur ska man få till en röst med detta.. måste rösta tidigt eftersom jag ska jobba.. ville ju ha dl1 i morgon när jag var ledig så jag för en gång skull skulle kunna få till en vettig röst i första omgången.

Vettig röst i DL1? Hur lätt är det att teoria i DL1?

Denna röst är ju mer halmstrån än vad jag brukar greppa efter i dl 1

DL1 brukar som sagt bygga på halmstrån.

Halmstrån som sagt men kan inte låta bli att fundera på om denna röstningsteorin helt enkelt kan vara en hint till lyan? Har inget annat att gå på och måste rösta nu så...
Fio röstar på blacksmithfarm

Hint till lyan? Möjligt att fio ser något jag inte alls ser, en förklaring skulle behövas. Känns som att fio lite väl gärna vill påtala att hon vill få till en "vettig" röst i DL1, kanske för att hon sitter i lyan?

Sedna röstar på fio
 
Jag har mitt lilla block som jag antecknar i, och det finns inte mycket att gå på än så länge.
Tills Fio la sin röst.
Jag tycker det sticker ut att hon påstår att BSF hintar. Tycker snarare att Fio själv hintar isåfall. Svag motivering om kanske tom enkel. För jag har käst BFS i lägg om och om igen och jag ser ingen hint ens om jag fantiserar.

Koppen röstar på Fio
 
1. cirkus - Har kommit fram till att det är 11 goda och 6 onda. Antigen missar hon att beskyddstjuven förvandlas om Angel gör det eller så räknar hon med att beskyddartjuven ska åka innan Angel blir ond.
3. Snurrfian - Tycker att Lobelia ställer bra frågor. Hon ställer även egna frågor till LL
4. Koppen - Drack vin men bara två glas.
5. sedna - Röstar på fio.
6. Hjartagna- Vill rösta på LL
7. Blacksmithfarm - Poängterar att alla 6 onda måste ut för att de goda ska vinna. Röstar på Lobelia för hon inte vill rösta först (bland annat) och har självskrivit att hon hade önskat att hon hade mer tid (och slapp rösta först?)
8. bollen__- Drack vin. Söker kontakt med koppen?
9. Mirtai - Gillar temat
10. Lobelia - Ställer frågor till LL
11. Habina - Ska gifta sig med David Boreanaz
12. quarter4ever - Ställer frågor till LL. Lär vara den i leken som har mest koll på rollerna.
13. LenaH - Förtydligar att det bara är 4 onda i lyan och att 4 ulvar inte är så otäckt.
14. fio - Röstar tidigt. Hon tror att BSF hintar till lyan. Frågan är vad hon menar.
15. Sasse - Frågar fio vad hon menar med hint.
16. Novali01 - Ny deltagare
17. thoora - Ställer också frågor och försöker sätta sig in i rolllistan.

Gick väldigt smärtfritt att läsa igenom alla deltagarens inlägg :D
 
Gah!
Jag måste rösta nu, för jag är inte säker på att jag kommer kunna hinna in igen innan DL.

Blacksmithfarm röstar på Lobelia


För att jag tycker att hennes kommentar om att inte vilja rösta först skaver. Någon måste alltid göra det, ju.
Dessutom frågar hon om vinstvillkoren som står tydligt utskrivna i trådstarten. Och så frågar hon om tjuven kan stjäla mer än en gång från ulvarna - jag undrar om hon kanske är en ulv som är nervös över att bli bestulen?

Synd att @fio inte är här och kan förklara vad hon menade med hint.

Kan hon mena att Bsf är ledarvarg och att Lobelia är vanlig ulv som hon försöker få kontakt med? Men i sådanfall är det ett konstigt sätt att hinta på.
 
Tycker det är jättesvårt att rösta utifrån vad som hänt i leken hittills; mest diskussioner om roller, osv. Inget direkt suspekt.
Tycker som Blacksmithfarm att det inte är helt klockrent (alltså att det framgår tydligt) att LenaH gjorde en egen reflektion. Hon skulle lika väl kunna ha läst slarvigt, och sedan "ursäktat" med att hon reflekterade vidare. Å andra sidan vet jag inte om jag tycker det är misstänkt överlag, att läsa slarvigt hör inte till de saker jag brukar ondförklara någon för.
Det finns 11 goda roller och vad jag kan se inga bybor.
Det borde betyda att fördelningen är just 11 goda och 6 onda.
Fast det går på ett ut, blir Angel omvandlad så blir ju beskyddstjuven också det. Dessutom får jag det till att de bara är 4 i lyan.
Nu har du inte läst vad @cirkus skrev :p
Hon skrev onda inte i lyan.
Men jag håller med om att just i lyan borde det bara vara 4st, i och med att det står på två av de onda rollerna att de inte ingår i just lyan.
Jo det är klart att jag läste vad @cirkus skrev, det var bara en egen reflektion. :)
Jag reagerade i övrigt också på att Lobelia inte verkade vilja rösta först. Vilket förvisso är förståeligt till viss del, då det är av viss utmaning när inget direkt skrivs. Men som sagt, någon måste börja, och att då skjuta över "ansvaret" på någon annan tycker jag är lite sådär. Nu hittar jag inte citatet dock, men kan läsas i Blacksmithfarms #92 inlägg.

Sedan är jag lite förbryllad över Novali01 verkar misstänka så många redan? För egen del kan jag inte påstå att jag känner misstankar för någon direkt.

Men jag har tänkt lägga mig nu så måste välja någon att rösta på. Jag vet som sagt inte vad jag tycker om LenaH's kommentar, tycker inte det var en tydlig vidarereflektion som hon påstår att det är, men även om hon skulle ha läst cirkus inlägg slarvigt vet jag inte om jag tycker hon behöver vara ond för det...

Så min röst hamnar på Lobelia, för att jag tycker det är mer märkligt (än ovanstående) att vara ovillig att rösta tidigt. Under de åren jag har lekt har det hänt att onda skrivit liknande kommentarer för att låta andra sätta igång matchen sas.

Sasse röstar på Lobelia
 
Intressant med de rösterna på mig.. ringer enormt i ulvklockan.. kan ju vara bra för Er andra att gå tillbaka och tänka på om jag lynchas.

Om jag greppar efter halmstrån så kokar ni soppa på en spik just nu...
 
Synd att @fio inte är här och kan förklara vad hon menade med hint.

Kan hon mena att Bsf är ledarvarg och att Lobelia är vanlig ulv som hon försöker få kontakt med? Men i sådanfall är det ett konstigt sätt att hinta på.

Ja nått sånt.. men allvarligt det är halmstrån och man måste rösta på någon.. jag kan inte förklara mer nu för jag måste till jobbet.. det är just därför jag hatar att ha första dl när jag ska jobba för jag måste alltid lägga en tidig röst och jag hinner inte utveckla den, eller försvara den.
 
Röstlista dag 1. Deadline 21:30

14:52 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
18:55 fio röstar på Blacksmithfarm
20:25 Sedna röstar på Fio
20:32 Koppen röstar på Fio
20:40 Sasse röstar på Lobelia


Lobelia: 2
Blacksmithfarm: 1
Fio: 2
 
Jag har mitt lilla block som jag antecknar i, och det finns inte mycket att gå på än så länge.
Tills Fio la sin röst.
Jag tycker det sticker ut att hon påstår att BSF hintar. Tycker snarare att Fio själv hintar isåfall. Svag motivering om kanske tom enkel. För jag har käst BFS i lägg om och om igen och jag ser ingen hint ens om jag fantiserar.

Koppen röstar på Fio

Du har kanske dålig fantasi @Koppen ;)
 
Så min röst hamnar på Lobelia, för att jag tycker det är mer märkligt (än ovanstående) att vara ovillig att rösta tidigt. Under de åren jag har lekt har det hänt att onda skrivit liknande kommentarer för att låta andra sätta igång matchen sas.

Sasse röstar på Lobelia

Brukar det vara så? Min erfarenhet är att första rösterna brukar granskas mycket. Nu är det bättre men för ett tag sedan lynchades nästan alltid personen som la första rösten.

Men samtidigt kan jag förstå att en ulv inte vill lägga första rösten utan hellre flyter med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 952
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 206
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp