Jag känner mig spänd och orolig. För nästan 2 och en halvtimme sedan tog jag 3/4 dos lugnande. Senare kompletterade jag med den sista 1/4. Men jag har ändå ångest. Kanske har medicinen blivit gammal så den inte ger den effekt den ska. Jag skulle hämtat ut ny medicin i måndags men glömde.

Nu vet jag inte hur jag ska hantera det här. Ångesten hindrar mig från att kunna sova. Borde jag åka in och få bättre medicin?
 

Nu har du förhoppningsvis somnat, men...
Har medicinen gått ut? Annars har den säkert full effekt.
 
Nu har du förhoppningsvis somnat, men...
Har medicinen gått ut? Annars har den säkert full effekt.
Ja, jag lyckades somna ändå tillslut. Det står att öppnad flaska håller i tre månader. Och den är öppnad för mer än tre månader sedan.
 
Den håller ändå och det påverkar inte effekten.
Det som är konstigt är att på förra flaskan jag tog ut, som var samma medicin men annat fabrikat, så stod det att flaskan skulle förvaras mörkt. Det stod inget om hur lång tid medicinen var duglig. På den här nya flaskan står det inget om hur den ska förvaras, (men har haft den mörkt ändå).
 
Det som är konstigt är att på förra flaskan jag tog ut, som var samma medicin men annat fabrikat, så stod det att flaskan skulle förvaras mörkt. Det stod inget om hur lång tid medicinen var duglig. På den här nya flaskan står det inget om hur den ska förvaras, (men har haft den mörkt ändå).
Vad skönt att du somnade till sist.
Det kan vara lite olika innehåll även om den aktiva substansen är samma. Därför kan olika utbytespreparat ha lite olika förvaringsrekommendationer.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 501
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 063
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp