Bukefalos 28 år!

ANKEXPERTER; Hjälp!

G

GENERATI0N-X

Hjälp mig! Har ett stort behov av att veta vilket beteende som är normalt för myskankor och hur man får bort "attack"-beteende på dem. Är så att vi har fått omhänderta 2 myskisar men det har slutat med att hanen attackerar oss och hunden (och jag lovar er att hunden är gudasnäll, det är han som söker upp henne!).

Har ingen stor erfarenhet av ankor sen innan, men tog såklart reda på allt som gick att finna om dem innan dem kom hem till oss. Olyckligtvis finner man inte så mycket om dem och nu undrar jag om det finns några snälla själar därute som vill hjälpa mig genom egna erfarenheter eller kunskap som dem vill dela med sig!:bow:

Jag undrar även vad det innebär när dem väser (generellt) eller när dem "breder ut" sina vingar på marken, sänker sig och viftar på svansen.

Tack på förhand! MVH G-X
 
Sv: ANKEXPERTER; Hjälp!

Har hört att man kan dominera en ankhane som vill attackera folk genom att ta tag i honom och trycka ner honom mot marken. Har själv myskankor, två honor och en hane men de är jättetrevliga och snälla.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
4 565
Senast: Dopy
·
Hundavel & Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
31 326
Senast: lizan
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 531
Senast: nilie
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 116
Senast: Mahonia
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp