Anlägga grusplan.

caradan

Trådstartare
Jag har bara gräsmatta framför och runt stallet och det blir VÄLDIGT lerigt att gå på denm med hästarna och därför funderar jag på att göra en ordentligt grusplan i stället så att man slipper all gegga!

Jag har kollat en del på Paddex och tycker att det verkar vara ett ypperligt material men är det så bra som det verkar??
Vanligt grus och matta vad kostar det per kvm?

Någon som gjort något liknande och har lite pris uppgifter?
 
Hos oss tar grusföretaget mellan 1500 och 2000:- för 18 kubik makadam/grus/sand.
www.sabema.se tror jag har priser på sin hemsida. Ring till nåt grusföretag i närheten och hör efter annars.

Jag hade tänkt grusa och sanda min leriga stallplan på ca 25x30 meter och det skulle kosta närmare 20 000:- och då ska jag ha så tunna lager jag kan av makadam, stenmjöl och sand. Vägmatta tror jag att jag kommer att få från en kollega som har en rulle över. Hoppas i alla fall!
 
Hej.
Men då måste väl Paddex vara bättre för det blir billigare fast att det har längre leverans sträcka. Och sen slipper man matta och en massa olika lager med grus mm utan bara 15cm av det ska räcka...

Någon med info om Paddex?
 
Har för mig att paddex kostar 26kr per ton. Men det kan ju ha ändrat sig! Att du inte går in på deras hemsida o kollar? Har tyvärr ingen länk, men du kan ju söka på paddex själv...

:)
 
KOstar det 26 kr/ton så skulle jag köpa nu...Behöver inte så många ton. Vanligt grus ligger på mellan 6-900kr/ton som jag har förstått av länken ni hade med i förra inlägget

Jag har varit inne på paddex hemsidan men där låter det ju jätte bra och därför skulle jag vilja ha mer mänsklig info och inte bara säljar snack. :idea:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 391
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att skaffa häst och planerar lite inför det. Men jag behöver få svar på lite frågor. Jag har nämligen tänkt att bygga...
2
Svar
21
· Visningar
2 548
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
944
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Jag hyr boxplats i ett stall där jag betalar för box, grovfoder samt tjänsterna utsläpp/insläpp och alla fodringar. Jag betalar en...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 108
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp