Anmäla till ponnymätning

Miljon

Trådstartare
Ingen aning om var tråden ska ligga, så den fick hamna här :o

Iallafall, när man ska anmäla till ponnymätning (och ponnyn inte är tidigare mätt) behöver man ju lägga till ponnyn i TDB, och för att göra det måste man välja kategori. Om man har en som ligger precis på gränsen mellan två kategorier, vilken av dem ska man välja då? Spelar det någon roll vid en mätning vilken kategori den är anmäld som?
 
Jag har inget vettigt svar att ge, jag har angett min som ridhäst eftersom hon ändå enbart ska tävla mot vuxna och i storhästklasser. Min är också på gränsen, mätt till 140,5 cm som fyraåring på kvalitetsbedömningen, men i mycket spänt och uppblåst tillstånd. Skulle nog gissa att hon på hemmaplan hamnar på andra sidan C-ponnymåttet.
 
Ingen aning men jag hade valt den mindre kategorin om jag inte var säker.

Svrf med sitt tdb är enligt mig fu**ed
 
Har nog ingen betydelse, vi köpte en ungponny som var mätt till d ponny och fanns i tdb. Efter slutmätning var han tydligen c ponny. Ändrades automatiskt i tdb utan att vi gjorde ngt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 189
Senast: Sirap
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 956
Senast: mars
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 211
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 867
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp