Bukefalos 28 år!

Annonsera mera hundar 2

Ser så många kuperade Serbiska dobbisar online att jag bara antog att det var lagligt där!
Kanske ska tillägga att "alla" uppfödare där verkar skita fullständigt i det, dvs det är inte bara hundfabriker och dyl utan även välkända kennlar som kuperar där.
Vissa kommer undan reglerna genom att åka till grannländerna för att kupera, har även hört om en hel del hundar som kommer hit innan 7mån ålder genom att skaffa pass i annat land dvs smuggel.
 
Tycker jag ser många annonser för exotic och micro bullys plötsligt. Vissa runt 25 000, vissa runt 40 000. Är det svaret på vilken ras som kommer bli trendig nu när doodlarna inte är mode längre? Paddor?
Ja usch, blev lite smått chockad när jag upptäckte att det fanns folk i Sverige som avlar på dessa. Det ska inte få förekomma när vi har en Djurskyddslag.

Såg en annons en gång på micro bully som på varje bild låg ner eller hade bakbenen efter sig som om den var paralyserad i bakbenen. Mycket konstigt. Hade viljat se om den hunden kunde gå eller springa, för det betvivlar jag. Säljaren lovordade såklart i annonsen att de avlade friska hundar och allt sånt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
651
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 595
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 418
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 172
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp