Annonsera mera hundar 2

Bukefalos 30 år!

Nej inte extrem, jag vet att shih tzus inte är späda små djur (de flesta är ju kortklippta så man ser tydligt hur de ser ut) men det är något över nacke, bröst och framför allt tassar och ben som ser kralligt ut på den här hunden tycker jag. Båda raserna syns oavsett väldigt tydligt, jag tycker det är lite kul när det blir så. :D Hoppas han hittade ett trevligt hem!

De kan nog hända. 😅 Poos är dock jättevanliga här också givetvis, jag plockar ju bara ut de mer intressanta. :angel: Chihuahuor och pommar väldigt vanliga att blanda med också.
Har inte shih tzu rätt varierande kroppar?
Tycker vissa är yttepyttesmå 3 kgs hundar och andra är stora och biffiga och väger 10 kg.

• Gilla
Reactions: Sel
Har inte shih tzu rätt varierande kroppar?
Tycker vissa är yttepyttesmå 3 kgs hundar och andra är stora och biffiga och väger 10 kg.
Jag har nog helt enkelt svårt att beskriva vad jag tycker är annorlunda. 😅 Shih tzun är lite mjukare, rundare och längre i kroppen, upplever jag. Benen tunnare och bröstet och skuldrorna mindre breda. Sedan är det ju alltid himla svårt att avgöra hur hunden Verkligen ser ut när man inte vet hur eller ens om den är friserad!

Men det är också okej om vi tycker olika.

Nu är detta iofs inget superaktivt subreddit och vi har ju hela Bellas tid hos mig skrattat åt hur hon ser ut, men jag vet inte om jag ska vara stolt eller tycka synd om henne angående detta 😅🤣
IMG_5821.webp

Avliva och låt den stackars hunden få frid istället :(

- Amstaff med problematik söker akut en ny hundvan ägare

Hej.

Jag har en jätte fin men reaktiv amstaff mix som behvöer ett nytt hem.
Han är otroligt mysig och lyhörd när han är trygg med en,

De är inte lätt för oss att göra detta beslutet men det står tyvärr mellan det och avlivning.
Och de är verkligen det sista alternativet vi har..

Han är en recscue strax över 4 år okastrerad.
Jag har haft han i ca 3 av de åren

Före han kom till mig blev han runtskickad mellan flera människor och skadad fysiskt på något sätt.

Han har svårt att lita på nya människor och kan bitas samt är reaktiv mot andra hundar (mest mot hanar)

Han är väldigt lyhörd hemma och kan massor av trick men är svår hanterad ute.
Han kan röra sig bland folk en del men blir mycket lätt stressad ute när han inte känner människorna.

Svårt med gäster men det går om de vet hur de ska bete sig (ignorera honom) och han måste alltid ha munkorg i dessa situationer.
Men folk som är lugna och inte stressar honom vänjer han sig vid på någon dag.

Barn är en stor no no...
Vilket är anledningen att han behvöer ett nytt hem...

Idealt så kommer han till någon med erfarenhet av problem hundar som kanske bor ute på landet. Bra hundvana är ett krav för att kunna läsa av honom!

Vi vill absolut inte ha några pengar för honom men det är viktigt att han kommer till rätt person!
Han är chippad och försäkrad
Och jag står som ägaren till honom

Skriv gärna om du vet någon eller vill veta mer så kan vi ta mer info privat.

Vi bor strax utanför malmö-

Avliva och låt den stackars hunden få frid istället :(

- Amstaff med problematik söker akut en ny hundvan ägare

Hej.

Jag har en jätte fin men reaktiv amstaff mix som behvöer ett nytt hem.
Han är otroligt mysig och lyhörd när han är trygg med en,

De är inte lätt för oss att göra detta beslutet men det står tyvärr mellan det och avlivning.
Och de är verkligen det sista alternativet vi har..

Han är en recscue strax över 4 år okastrerad.
Jag har haft han i ca 3 av de åren

Före han kom till mig blev han runtskickad mellan flera människor och skadad fysiskt på något sätt.

Han har svårt att lita på nya människor och kan bitas samt är reaktiv mot andra hundar (mest mot hanar)

Han är väldigt lyhörd hemma och kan massor av trick men är svår hanterad ute.
Han kan röra sig bland folk en del men blir mycket lätt stressad ute när han inte känner människorna.

Svårt med gäster men det går om de vet hur de ska bete sig (ignorera honom) och han måste alltid ha munkorg i dessa situationer.
Men folk som är lugna och inte stressar honom vänjer han sig vid på någon dag.

Barn är en stor no no...
Vilket är anledningen att han behvöer ett nytt hem...

Idealt så kommer han till någon med erfarenhet av problem hundar som kanske bor ute på landet. Bra hundvana är ett krav för att kunna läsa av honom!

Vi vill absolut inte ha några pengar för honom men det är viktigt att han kommer till rätt person!
Han är chippad och försäkrad
Och jag står som ägaren till honom

Skriv gärna om du vet någon eller vill veta mer så kan vi ta mer info privat.

Vi bor strax utanför malmö-
Läste den precis med, och tänkte samma. Låt honom få somna in, varför riskera att det blir tokigt 😔

Sett ett par inlägg nu från ett hunddagis som gjort reklam för sig och även att de erbjuder koppel träning... Men videoklippen är minst sagt inte så trevliga att titta på. 1 snubbe med 12-13 hundar i olika storlek (typ rottweiler och dalmatiner till tax...) alla hundar har retriverkoppel och han har alla snurrade i handen medan han filmar.

Väldigt få positiva kommentarer, någon till och med delar att länsstyrelsen säger att det är max 10 hundar per person.
Hunddagiset svarar såklart inte på några kommentarer, förutom att hundarna gör sitt behov innan promenaden..

Felöversättning? Ser mer ut som holländare, dvs dutch shepherd?
Jag tror också att det är holländare eller någon blandning mellan lite olika. Någon av valparna har även vit bläs och lite annat smått och gott. Det står både german sheperd i rubriken och är ikryssat i "rasrutan", men de kanske ville att den skulle få mer sökningar eller något? :)

Lång, ganska omständlig annons på Blocket för "nordic companion dog". Mamma grönlandshund/malamute. Pappa "nordic companion dog" :confused: Man kan få komma till en viss stad en viss dag och träffa denna fantastiska valp (och köpa den också, antar jag - om man är en av de människor som valpen väljer att knyta an till).

Vad är nu detta?

Lång, ganska omständlig annons på Blocket för "nordic companion dog". Mamma grönlandshund/malamute. Pappa "nordic companion dog" :confused: Man kan få komma till en viss stad en viss dag och träffa denna fantastiska valp (och köpa den också, antar jag - om man är en av de människor som valpen väljer att knyta an till).

Vad är nu detta?
Någon form av varghybrid har jag för mig

Alltså shelters i USA och deras jävla raslögner 😠 Vill ni inte skriva pitbull/bullhund så skriv okänd! Glömde tyvärr ta screenshot, men de sålde (eller ja, adopterade 🙄) en uppenbar bullhundsvalp som labbe (eventuellt mix, minns inte nu, men den hade iallafall vita tecken). De nya ägarna gjorde ett DNA-test och valde att lämna tillbaka den när det kom tillbaka som pitbull för de ville inte ha en pitbull och sheltret hade mage till att skriva ett långt klagoinlägg om oseriösa köpare när de hade kunnat undvika hela situationen om de inte ljugit!
Detta ser iofs inte ut som en (uppenbar) bullhund, men någon labbe är det verkligen inte!
IMG_5992.webp

Alltså shelters i USA och deras jävla raslögner 😠 Vill ni inte skriva pitbull/bullhund så skriv okänd! Glömde tyvärr ta screenshot, men de sålde (eller ja, adopterade 🙄) en uppenbar bullhundsvalp som labbe (eventuellt mix, minns inte nu, men den hade iallafall vita tecken). De nya ägarna gjorde ett DNA-test och valde att lämna tillbaka den när det kom tillbaka som pitbull för de ville inte ha en pitbull och sheltret hade mage till att skriva ett långt klagoinlägg om oseriösa köpare när de hade kunnat undvika hela situationen om de inte ljugit!
Detta ser iofs inte ut som en (uppenbar) bullhund, men någon labbe är det verkligen inte!
Visa bifogad fil 188843
Vadå menar du att hunden på bilden här skulle vara en pitbull?!

Liknande trådar

• Att skaffa hund nr2
  • Rabiesrisker Annonsera mera hundar 2
  • Klövjeväska till mindre hund.
  • En hund till?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026