Annonsera mera hundar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Viva

Trådstartare
Tangerar kanske "Oseriös avel"-tråden men det behöver ju inte alltid vara oseriös avel som gör att man hajar till som denna från Blocket:

"Tibetanska Terrier Valpar (Ingen Terrier)"

Jag förstår hur de menar men det låter ändå lite roligt.

Eller "Undersökningskoll!" ifråga om en omplacering. Antar att de menar ungefär intressekoll men det är egentligen lika obegripligt enligt mig.
 
Sett flera hundvakt sökes annonser där det avslutas med jag vill att du gör detta för att umgås med hunden. Inte för pengar. Vill att du är engagerad och går ut i alla väder.

Fy så snålt.
Varför ska någon ställa upp hela arbetsdagar för inga pengar alls?
Är väl skillnad om man kan låna hunden lite när man själv vill. Men att vara tillgänglig mån till fre på bestämda tider utan ersättning.. Blir så irriterad.
 
Visste inte i vilken tråd jag skulle lägga denna, men alltså :rage::rage:

En del av annonsen:
”Han är multigeneration Labradoodle och har mycket fina & friska linjer bakom sig med flertal terapihundar.

Hans föräldrar är självklart hälsokontrollerade och avelsgodkända.

Rex har en mjuk krullig päls och är allergivänlig.”

Allergivänlig och föräldrarna är avelsgodkända (?). Valpen som är kvar kostar såklart 30000kr också.
 
Visste inte i vilken tråd jag skulle lägga denna, men alltså :rage::rage:

En del av annonsen:
”Han är multigeneration Labradoodle och har mycket fina & friska linjer bakom sig med flertal terapihundar.

Hans föräldrar är självklart hälsokontrollerade och avelsgodkända.

Rex har en mjuk krullig päls och är allergivänlig.”

Allergivänlig och föräldrarna är avelsgodkända (?). Valpen som är kvar kostar såklart 30000kr också.
Valpen som är kvar... Är det inte dom som brukar meterlånga kölistor innan pqtmingen ens skett :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 215
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
1 978
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 769
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 735
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp