Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Faktum är att jag är till 99,99% säker på vad som eftersöks: en tie strap/latigo. En lång rem i läder eller nylon som används just för att spänna sadelgjorden på sadlar med westernriggning, sitter vanligen på vänstra sidan. Fast hen verkar redan ha en sån och borde egentligen söka efter en half breed eller en off billet - dvs en kortare rem som sitter på sadelns högra sida. Lite oklart vilken av dem som hen vill köpa.

Men håller med om att såna annonser är lite roliga - det är rätt många varje år som inte vet vad tusan de kallas och får improvisera (och inte blir det bättre av att remmarna för samma ändamål har olika namn :angel:) ! :D
Även om jag är hoppryttare som knappt suttit i en westernsadel fattade vad de for efter, men visste inte namnet :D
 
Såg precis en annons där man sökte medryttare 2-4 dagar i veckan för att kunna hyra en häst och betala en liten summa för detta. Du betalar kostnaderna för stallplats och hovslagare.

Vad är det kvar efter stallplats och hovslagare är betalt? Försäkring, veterinär och utrustning möjligen eventuell hästhyra? Bra deal för annonsören om nån nappar på det.

Hyreskostnaden delade man visst på.
 
Men hu. Fann en annons på ett tvåårigt halvblod som enligt annonsen (och bilderna!) var inridet! Nu har jag inte haft unghäst på många år, men är det verkligen brukligt att rida på så unga hästar nu för tiden? :(
 
Jag skulle inte rida in en häst så tidigt, om den är 2 år och redan inriden måste det ju startat mycket tidigare också. Minst 3-4(beroende på) ska den vara innan man börjar sitta på dom tycker jag!
 
Jag är verkligen på hugget idag känner jag, eller så har antalet intressanta annonser ökat... Vad utmärker en nyttig häst? :confused:
tmp-cam-1538991606.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 911
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 971
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 776
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp