Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
’Bilderna är från i vintras innan hon tappade vinterpälsen’

Bild på föl med grönt gräs, gröna träd och blommande maskrosor 😎

Varför inte bara ’bild från innan fällning’☺️
 
Alltså, när folk inte får sina äldre, defekta hästar sålda och det ska delas på facebook som om det vore en stor tragedi :crazy:
Har du en 19 årig travare med patellaupphakning och "stofasoner" som dessutom både är svårfångad och svårlastad så är avlivning kanske ett vettigt alternativ om du själv inte kan ha kvar den..
 
Alltså, när folk inte får sina äldre, defekta hästar sålda och det ska delas på facebook som om det vore en stor tragedi :crazy:
Har du en 19 årig travare med patellaupphakning och "stofasoner" som dessutom både är svårfångad och svårlastad så är avlivning kanske ett vettigt alternativ om du själv inte kan ha kvar den..

Det är väl det enda positiva med kommande foderbrist att många hästar som är osäljbara pga ålder och hälsa inte kommer att säljas utan tas bort... Det kommer att bli svårt nog att sälja "vettiga" hästar...
 
Alltså, när folk inte får sina äldre, defekta hästar sålda och det ska delas på facebook som om det vore en stor tragedi :crazy:
Har du en 19 årig travare med patellaupphakning och "stofasoner" som dessutom både är svårfångad och svårlastad så är avlivning kanske ett vettigt alternativ om du själv inte kan ha kvar den..

Jag håller med, tycker det är rent beklagligt med dessa annonser på gamla hästar som ska säljas för att ägarna inte här råd att avliva dom.
 
Jag tror vi kommer få se många tragedier nu i höst. Hovslagaren tror folk kommer börja dumpa sina hästar. :cry:
 
Kollade (islandshäst) köpes-annonser för skojs skull och de allra flesta är faktiskt riktigt vettiga, men:

Person vill köpa "2 FÄRGAT HINGST", de ska inte tävla så den behöver inte ha stamtavla men deras 8 månaders sto vill ha en kompis av samma ras som hagkamrat då den går med getter nu.
De vill också börja med avel. Och så ska hingsten vara lugn nog att ridas sv handikappade.
Avslutas med "INGEN USERIÖSA MAIL TAK"

... jag vet inte ens vart jag ska börja :banghead::crazy::cry::confused::nailbiting::wtf:
 
Kollade (islandshäst) köpes-annonser för skojs skull och de allra flesta är faktiskt riktigt vettiga, men:

Person vill köpa "2 FÄRGAT HINGST", de ska inte tävla så den behöver inte ha stamtavla men deras 8 månaders sto vill ha en kompis av samma ras som hagkamrat då den går med getter nu.
De vill också börja med avel. Och så ska hingsten vara lugn nog att ridas sv handikappade.
Avslutas med "INGEN USERIÖSA MAIL TAK"

... jag vet inte ens vart jag ska börja :banghead::crazy::cry::confused::nailbiting::wtf:
Börja med att plocka upp hakan från golvet. Det är så obehagligt när det kommer in grus i munnen då man går ;)
Skämt å sido folk är helt otroliga
 
Alltså, när folk inte får sina äldre, defekta hästar sålda och det ska delas på facebook som om det vore en stor tragedi :crazy:
Har du en 19 årig travare med patellaupphakning och "stofasoner" som dessutom både är svårfångad och svårlastad så är avlivning kanske ett vettigt alternativ om du själv inte kan ha kvar den..
Den skickade en kollega (som inte kan något om hästar, men som vet att jag letar häst) till mig :D

Typ "Men här är ju en häst som någon GER bort, då behöver du ju inte lägga massa pengar!! :idea:"

(Världens bästa kollega, även om hen inte kan något om hästar :love:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 634
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 934
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 724
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp