Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
såg en annons där hästen säljs till trickträning/frihetsdressyr. Den är riden men har spänningar i kroppen och bör därför bara jobbas från marken. Den är också ömfotad och behöver vara skodd runt om trots att den inte rids. Den är14 år och till priset av 50 000:- Ägaren vill helst att den säljs till någon i närheten hon har också skrivit hur hästen ska tränas.
Finns det verkligen någon som vill köpa en häst med dessa villkor?
 
7500!! Vill de ha O_o

Hade alla in och utsläpp ingått, mockning + fordring (samt att dom gör i ordning foder) och minst 15kg hö hade jag kunnat betala det! Ridhus är ett måste för den summan och vill köpa egen kraft :)

Men för det lilla är det horribelt! Brukar betala ca 2800-3200kr i mina trakter och då ingår ridhus 😁
 
"Toki säljs som sällskapshäst pga hälta som kommer och går"

:cry:

Seriöst, vad är det med alla dessa människor som verkar tycka att en sällskapshäst kan gå med hälta bara för att den inte ska ridas?! :banghead::cry:

(För att förtydliga: hästar som borde utredas ordentligt av veterinär men som istället ställs av mer eller mindre och åker upp på annons "till sällskap eller avel".)
 
Det här var en skojig och obegriplig annons :

"Söker till western sadel! Den som man spenner sadel gjorden med! Vi har en western sadel men kan inte använda den pga vi bara har en sån sadelgjords spennare! Så jag söker en denna är nästan 90 cm och svart och har du en Eller om du vill sälja 2 så köper jag den som är likast denna men om du har en brun som är 110 cm skriv ändå för jag behöver en även om den kanske är lite lång och fel färg!"😁
Jag tror att det är en, öhh, ett....
Gissar du rätt, så vinner du en målarlåda!
 
Precis detta hände i England och på Irland när finanskrisen slog till. Folk hade inte råd att ha kvar hästarna så dom släpptes bara ut på heden.
 
Det här var en skojig och obegriplig annons :

"Söker till western sadel! Den som man spenner sadel gjorden med! Vi har en western sadel men kan inte använda den pga vi bara har en sån sadelgjords spennare! Så jag söker en denna är nästan 90 cm och svart och har du en Eller om du vill sälja 2 så köper jag den som är likast denna men om du har en brun som är 110 cm skriv ändå för jag behöver en även om den kanske är lite lång och fel färg!"😁

Faktum är att jag är till 99,99% säker på vad som eftersöks: en tie strap/latigo. En lång rem i läder eller nylon som används just för att spänna sadelgjorden på sadlar med westernriggning, sitter vanligen på vänstra sidan. Fast hen verkar redan ha en sån och borde egentligen söka efter en half breed eller en off billet - dvs en kortare rem som sitter på sadelns högra sida. Lite oklart vilken av dem som hen vill köpa.

Men håller med om att såna annonser är lite roliga - det är rätt många varje år som inte vet vad tusan de kallas och får improvisera (och inte blir det bättre av att remmarna för samma ändamål har olika namn :angel:) ! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 716
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 958
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 756
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp