Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå det där med konstiga annonser där man söker gratis arbetskraft...

Jag funderar på att lägga ut en annons men känner att jag behöver konsultera buke först för att inte göra bort mig :o:D
Har en äldre c-ponny, jättesnäll men för tillfället lite halvdant hanterad (han gör lite som han vill om möjligheten finns) som jag funderar på att söka medryttare åt. Det handlar om lättare ridning (tänk promenadridning i alla gångarter) på ridbanan och ut, förälder måste vara med hela tiden och jag ser helst att det är ett lite mindre (lättare) barn. Är det orimligt att ställa som "krav" att de, förutom att pyssla om ponnyn på bästa sätt och rida lite lätt, mockar hage + box (hagen mockas varje dag så det handlar om typ max en kärra, lättmockat) och fixar vatten på "sin" dag? Kommer det verka som att jag vill ha gratis arbetskraft?
Tänker för jag kan ju bara erbjuda ganska begränsad ridning, bör de få göra det helt utan "motprestation"? Vad tror ni?
Tycker det är självklart att man gör det som ägaren annars skulle gjort den dagen.
 
Tänker detsamma. Den är ju rätt stor också så den behöver en del mat. Lättare att stoppa in en extra shettis i stallet liksom.

Sen, vad olika man kan tycka. Jag är hobbyryttare, svag för skäckar och har/haft två hästar med sadeltvång så det skrämmer mig inte direkt, men den där hästen lockar verkligen inte ALLS. Fast det är nog mest pga hur annonsen är utformad tror jag :confused::p
Ja den är inte så vänligt skriven. Tänk vad många potentiella köpare man missarnas för att man formulerar sig tokigt🤔
 
Någon som säker fodervärd till sin häst som är svår att rida, kan bocka, är outbildad. Kräver en mycket duktig erfaren ryttare. Ryttaren ska också komma och prova hästen många gånger för att se så det blir en bra matchning. Rubriken är dessutom projekt.

Bara jag som trodde det var ganska dyrt att lämna sn problemhäst till en duktig beridare?
 
Fint shettissto till salu med en bild uppifrån när hästen går i ett dike eller om det är en hage i en dal. Jag vet inte vad de tänker sig att man ska uppfatta av det?

Eller sagohästen där man ser typ halva huvudet ut ur boxen in i en låda med frukt. De andra bilderna lämnar också en del att önska. Vilken är Isabellen (eller ljus fux?)? Varför en bild på halva huvudet ner i marken? En helbild men stående med sadel och ser skeptisk ut.
Varför inte ta lite fina bilder när man ska sälja en häst. Du skulle kunna få betydligt mer för hästen då.
 
Den här annonsen har varit ute i flera månader

Söker fortfarande SERIÖS, ANSVARSTAGANDE Vuxen medryttare som kan rida tisd+Lörd alt tors+sönd fm. Endast före kl 11 och dessa dagar. FrieErsto, 155cm, lugn, trygg, stabilt sto som kan motionsrida 2fasta dagar/v (tisd+lörd/torsd+sönd endast fm). Det finns 2 ridbanor, galopp & hoppbana samt hela norra & södra Djurgården. Kostnad 1800kr/m.

Förstår att det är svårt att hitta någon som vill betala så mycket för att vara så styrd.
 
Den här annonsen har varit ute i flera månader

Söker fortfarande SERIÖS, ANSVARSTAGANDE Vuxen medryttare som kan rida tisd+Lörd alt tors+sönd fm. Endast före kl 11 och dessa dagar. FrieErsto, 155cm, lugn, trygg, stabilt sto som kan motionsrida 2fasta dagar/v (tisd+lörd/torsd+sönd endast fm). Det finns 2 ridbanor, galopp & hoppbana samt hela norra & södra Djurgården. Kostnad 1800kr/m.

Förstår att det är svårt att hitta någon som vill betala så mycket för att vara så styrd.
Man undrar ju vad som händer efter klockan 11 eftersom man bara får rida innan :confused:.
 
Är det bara jag som blir skeptisk till postdoc-titeln? O_o

"Nu är XX med partner officiellt utbildade och godkända av SLUs YY, Agronomie Dr., postdoc i hullbedömning. Välkommen att boka din vägning inklusive hullbedömning hos oss!"

Har googlat personen, och hens titel var lite mer akademisk än vad som utges i annonsen :D
 
I cirka tio års tid har en person försökt sälja en stambok på tradera. Boken är i två delar men säljaren utannonserar dem var och en för sig. Priset har varit detsamma och ett rejält överpris, typ för en del har man velat ha dubbelt så mycket som marknadsvärdet på båda. Nu har säljaren sänkt priset, med en hel procent (1%)! Undras om någon nappar :laugh:
 
I cirka tio års tid har en person försökt sälja en stambok på tradera. Boken är i två delar men säljaren utannonserar dem var och en för sig. Priset har varit detsamma och ett rejält överpris, typ för en del har man velat ha dubbelt så mycket som marknadsvärdet på båda. Nu har säljaren sänkt priset, med en hel procent (1%)! Undras om någon nappar :laugh:

Det låter som en väldigt tålmodig säljare i alla fall! 10 år för att försöka sälja en och samma bok måste väl nästan vara något slags rekord? :p
 
I cirka tio års tid har en person försökt sälja en stambok på tradera. Boken är i två delar men säljaren utannonserar dem var och en för sig. Priset har varit detsamma och ett rejält överpris, typ för en del har man velat ha dubbelt så mycket som marknadsvärdet på båda. Nu har säljaren sänkt priset, med en hel procent (1%)! Undras om någon nappar :laugh:
Men va? Alltså en bok om häststammar? :laugh::laugh::laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 624
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 934
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 724
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp