Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
C-ponny som tävlas i LD/LC:


Tyvärr så trivs hon inte på hemmaklubben, vilket blir då ett stort problem för oss då det är där vi rider och tävlar mest.
Hon lämnas inte ut på prov eller foder. Ingen utrustning medföljer.
Priset kan diskuteras vid snabb affär.


Känns lite luddigt det där va, trivs inte på hemmaklubben? Alltså, hästen gillar inte just det ridhuset men andra? Eller hur menar de?
 
C-ponny som tävlas i LD/LC:


Tyvärr så trivs hon inte på hemmaklubben, vilket blir då ett stort problem för oss då det är där vi rider och tävlar mest.
Hon lämnas inte ut på prov eller foder. Ingen utrustning medföljer.
Priset kan diskuteras vid snabb affär.


Känns lite luddigt det där va, trivs inte på hemmaklubben? Alltså, hästen gillar inte just det ridhuset men andra? Eller hur menar de?
Kan mycket väl vara så. Min prinsessa hade i unga år väldiga problem med allt vad framridning hette på hemmaklubben men inga problem på andra klubbar. Nu går det bättre bara man inte slappnar av. På banan är det inga problem inte heller när vi rider lektion.
 
Nej kanske inte om personen erbjuder sig att tävla hästarna.
Nej, eller i mina ögon träna dem eftersom personen inte visar upp några andra meriter heller.
Visst finns det människor som är bra på att träna hästar, men då brukar ju de personerna kunna visa upp meriter som på något sätt styrker att de har kunskaper och förmåga.
 
I en FB-grupp för SWB till salu vill en person köpa en snäll, trevlig läromästare i storleken 160-170 cm. Avslutar sin annons med "inga fantasipriser". När någon sedan frågar vad som menas med just det så svarar annonsören - "Max 40 tusen " 🙄🙄
Beror ju på åldern. Pratar hen om häst +20 år är ju priset tom väl tilltaget.
 
Knarkat lite hastnet igen (även om det inte är lika roligt med nya hastnet).
Idag kikat på köpes-annonser.

Någon vill köpa en häst för döttrarna ska följa med på "enklare skogsturer".

Vad är en "enkel" skogstur???
Förstår inte.
 
Knarkat lite hastnet igen (även om det inte är lika roligt med nya hastnet).
Idag kikat på köpes-annonser.

Någon vill köpa en häst för döttrarna ska följa med på "enklare skogsturer".

Vad är en "enkel" skogstur???
Förstår inte.
Jag gissar skritt och möjligtvis lite trav där man följer en väg eller stig. Inte så mkt backar eller diken eller så.
 
Annons för sto som verkar trevlig, flera bra bilder, och en liten film. Vad fint tänkte jag, att få se lite hur hästen rör sig är ju aldrig fel.

Blev lite överraskad när filmen istället visar, jag vet knappt hur jag ska beskriva det, en tjej sjunger om vackert väder samtidigt som hon ”lipsynkar” hästen. O_o
 
Nu blir jag besviken. Min ponny las upp idag på hästnet. Adressen är min hemadress.
Jag fick ett telefonsamtal för några timmar sedan.
En mamma och en dotter som förvirrat frågade vart hästen och jag befann oss. Jag blev lika förvirrad och frågade vad dom pratade om.
Tydligen hade de bokat in en provridning men hittade inte ponnyn eftersom vi är i skåne på träningsläger at the moment.

Helt sjukt rent ut sagt. Dem förklarade hur de hittat annonsen, samt haft kontakt med Nicole, som är en av mina bättre vänner.

Någon har lagt ut min ponny på hästnet, skrivit både min hemadress, mitt namn OCH genom messenger haft kontakt med de intresserade under ett annat namn, min kompis namn, och varit min ”mamma”. Stulit två identiteter. Fått folk att åka hem till gården för att provrida. Provrida en ponny som varken är till salu eller står där just nu.

Har haft en liten konflikt med en ”vän” oktober 2018 pga hur hon behandlade mig o andra och har därefter valt att inte ha kontakt med henne - men hon kontaktade mig igår, drygt ett halvår efter vårt senaste samtal. vi pratade som gamla vänner. Förra året la hon också ut annons på min ponny men tog snabbt bort den. Antar att det är hon nu igen och tog det ett steg alldeles för långt.

Har bett hästnet om ip-adress så att jag kan polisanmäla brott mot immateriell egendom samt identitetsstöld.

Så sjukt att gå såhär långt utan anledning. Jag har bara varit snäll och stöttat henne. Bara.
 
Nu blir jag besviken. Min ponny las upp idag på hästnet. Adressen är min hemadress.
Jag fick ett telefonsamtal för några timmar sedan.
En mamma och en dotter som förvirrat frågade vart hästen och jag befann oss. Jag blev lika förvirrad och frågade vad dom pratade om.
Tydligen hade de bokat in en provridning men hittade inte ponnyn eftersom vi är i skåne på träningsläger at the moment.

Helt sjukt rent ut sagt. Dem förklarade hur de hittat annonsen, samt haft kontakt med Nicole, som är en av mina bättre vänner.

Någon har lagt ut min ponny på hästnet, skrivit både min hemadress, mitt namn OCH genom messenger haft kontakt med de intresserade under ett annat namn, min kompis namn, och varit min ”mamma”. Stulit två identiteter. Fått folk att åka hem till gården för att provrida. Provrida en ponny som varken är till salu eller står där just nu.

Har haft en liten konflikt med en ”vän” oktober 2018 pga hur hon behandlade mig o andra och har därefter valt att inte ha kontakt med henne - men hon kontaktade mig igår, drygt ett halvår efter vårt senaste samtal. vi pratade som gamla vänner. Förra året la hon också ut annons på min ponny men tog snabbt bort den. Antar att det är hon nu igen och tog det ett steg alldeles för långt.

Har bett hästnet om ip-adress så att jag kan polisanmäla brott mot immateriell egendom samt identitetsstöld.

Så sjukt att gå såhär långt utan anledning. Jag har bara varit snäll och stöttat henne. Bara.
Åh herregud..
Erkände hon förra gången?
För jag har läst om folk i facebookgrupper som varit med om liknande.
 
Nu blir jag besviken. Min ponny las upp idag på hästnet. Adressen är min hemadress.
Jag fick ett telefonsamtal för några timmar sedan.
En mamma och en dotter som förvirrat frågade vart hästen och jag befann oss. Jag blev lika förvirrad och frågade vad dom pratade om.
Tydligen hade de bokat in en provridning men hittade inte ponnyn eftersom vi är i skåne på träningsläger at the moment.

Helt sjukt rent ut sagt. Dem förklarade hur de hittat annonsen, samt haft kontakt med Nicole, som är en av mina bättre vänner.

Någon har lagt ut min ponny på hästnet, skrivit både min hemadress, mitt namn OCH genom messenger haft kontakt med de intresserade under ett annat namn, min kompis namn, och varit min ”mamma”. Stulit två identiteter. Fått folk att åka hem till gården för att provrida. Provrida en ponny som varken är till salu eller står där just nu.

Har haft en liten konflikt med en ”vän” oktober 2018 pga hur hon behandlade mig o andra och har därefter valt att inte ha kontakt med henne - men hon kontaktade mig igår, drygt ett halvår efter vårt senaste samtal. vi pratade som gamla vänner. Förra året la hon också ut annons på min ponny men tog snabbt bort den. Antar att det är hon nu igen och tog det ett steg alldeles för långt.

Har bett hästnet om ip-adress så att jag kan polisanmäla brott mot immateriell egendom samt identitetsstöld.

Så sjukt att gå såhär långt utan anledning. Jag har bara varit snäll och stöttat henne. Bara.

Men jösses det är ju helt fruktansvärt och konstigt beteende. Man kan ju fråga sig om personen är helt frisk för det är ju inte helt sunt att lägga ut någon annans häst till försäljning och sen också boka in provridningar. Hoppas det ordnar sig och att du slipper sånt här i framtiden. Lika synd om de som bokat in provridning som behöver ta sin tid till detta och är ovetandes.
 
"Bordercollie i stort format.
Snygg, klok, smart, sund och stabil.
Endast för dig med
Mycket tid
Engagemang
Erfarenhet
Är du seriöst intresserad förväntar jag mig att du kommer och träffar mig och L innan du börjar pruta eller skriver mängder av frågor om hur snäll han är i olika saker.
Jag kan omöjligt veta om och hur Ni skulle tänkas fungera med varandra.
Mailsvar från passande personer som har en plan på att besöka och träffa oss besvaras först med Telefonnummer för vidare kontakt.
Snabb försäljning prioriteras."

Definitivt inte en annons jag ens skulle fundera över att svara på.
 
Bästa annonsen på länge 😂😂😂, kan vara att jag är partisk då det är min kusin.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190722-231226_Facebook.jpg
    Screenshot_20190722-231226_Facebook.jpg
    111,2 KB · Visningar: 434
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 864
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 965
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 772
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
584
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp