Bukefalos 28 år!

Annonsera mera VII

Nej det där är lite märkligt, har ett annons ute där jag söker en ren sällskapshäst (dvs behöver inte vara ridbar alls) och fick ett erbjudande om en för 30 000 (ej hästen i annonsen ovan). Vet inget om hästen och det kanske hade ridpotential och var värd sitt pris, men jag kommer ju rent krasst inte lägga 30 000 på en hagprydnad. Har svårt nog att hinna rida min ridhäst, behöver liksom inte en sällskapshäst med potential.
 
Nej det där är lite märkligt, har ett annons ute där jag söker en ren sällskapshäst (dvs behöver inte vara ridbar alls) och fick ett erbjudande om en för 30 000 (ej hästen i annonsen ovan). Vet inget om hästen och det kanske hade ridpotential och var värd sitt pris, men jag kommer ju rent krasst inte lägga 30 000 på en hagprydnad. Har svårt nog att hinna rida min ridhäst, behöver liksom inte en sällskapshäst med potential.
Sällskapshäst med potential.

Jag dör.....

:rofl::rofl::rofl:
 
Såg en annons där man sökte stallplats till islandshästar. De kunde även gå med vanliga hästar :D
Jag hade en stallkompis (betoning på hade) som berättade för mig att hennes islandshästar går nu i hagar där inga halvblod kan gå för det är specialgräs. Detta var efter hon blivit utkastad från ”mitt” stall.
Jag valde att inte berätta att i den hagen gått mästerskapshästar (halvblod).
 
Jag hade en stallkompis (betoning på hade) som berättade för mig att hennes islandshästar går nu i hagar där inga halvblod kan gå för det är specialgräs. Detta var efter hon blivit utkastad från ”mitt” stall.
Jag valde att inte berätta att i den hagen gått mästerskapshästar (halvblod).
Ibland är det bättre att bara va tyst. För det är som att försöka flytta på berg, det är omöjligt att ändras deras uppfattning.
 
Såg en annons där man sökte stallplats till islandshästar. De kunde även gå med vanliga hästar :D
Man brukar behöva klargöra att man (som människa då, inte hästarna) kan tänka sig att stå i stall som inte bara har islandshästar. Tydligen tror många att bara för att man äger en islandshäst så finns det inte på kartan att ställa den i ett stall med andra raser. Men jag gissar att det inte är vad som stod i denna annonsen :)

Sen finns det ju alltid aspekten att det kan vara svårt att stå i ett stall fullt med hästar som behöver dubbelt så mycket mat som ens egna, men det är en helt annan historia.
 
Såg en annons där man sökte stallplats till islandshästar. De kunde även gå med vanliga hästar :D

Jag har just varit i stalletar-djungeln, och nu vet jag av erfarenhet att alla stall inte tar emot islandshästar, så det kan absolut vara relevant att nämna ras när man annonserar.
 
En annons där;

”har en skada i ett framben som enligt vet kommer att göra henne halt i framtiden och då kommer hon inte bli bättre igen men tills dess kan och ska hon ridas som vanligt och få njuta av livet”

Mje? Aldrig hört talas om en skada som är där men inte ännu är akut men därmed ”ska” hästen ridas fram tills dess?
 
En annons där;

”har en skada i ett framben som enligt vet kommer att göra henne halt i framtiden och då kommer hon inte bli bättre igen men tills dess kan och ska hon ridas som vanligt och få njuta av livet”

Mje? Aldrig hört talas om en skada som är där men inte ännu är akut men därmed ”ska” hästen ridas fram tills dess?
Artros?
Enda jag kan komma på som kan ge problem i framtiden så, men håller med om att det är konstigt formulerat..
 
1691780589830.png
 
Jag hade en stallkompis (betoning på hade) som berättade för mig att hennes islandshästar går nu i hagar där inga halvblod kan gå för det är specialgräs. Detta var efter hon blivit utkastad från ”mitt” stall.
Jag valde att inte berätta att i den hagen gått mästerskapshästar (halvblod).
Mästerskapshästar!

Det är vad man skall efterfråga numera.

Glöm allt med raser och olika värme och fyllnad på blodet.

Mästerskapshäst med mästerskapsriddare.
 
En som vill svära sig fri från ansvar, och föl hade säljaren också hunnit ta på 10-årigt sto.


"Jag köpte direkt från uppfödaren och har utbildat henne själv. Då uppfödaren inte hade intresse för att utbilda henne så ligger hon efter I utbildningen"

Märkligt hur lite man kan uttrycka något litet eget ansvar. :crazy: :D:o
 
En som vill svära sig fri från ansvar, och föl hade säljaren också hunnit ta på 10-årigt sto.


"Jag köpte direkt från uppfödaren och har utbildat henne själv. Då uppfödaren inte hade intresse för att utbilda henne så ligger hon efter I utbildningen"

Märkligt hur lite man kan uttrycka något litet eget ansvar. :crazy: :D:o
Hästen kanske var typ 6-7 år och därför efter när säljaren köpte hästen?
 

Liknande trådar

Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
345
Senast: Tokyo
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
37 38 39
Svar
779
· Visningar
58 013
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 107
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 609
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp