Annonsera Mera VIII

Bukefalos 30 år!

Den översättningsmissen är ju dock mer begriplig.

Apropå översättningar så var sweet itch (knotteksem) översatt till sötsug på en produktsida för ett eksemtäcke. Det blev milt sagt underhållande text
Det är rätt uppenbart att sidor som Galop-store använder sig av automatiska översättningar rakt av – deras produktbeskrivningar kan också vara väldigt underhållande läsning 😄.

Den översättningsmissen är ju dock mer begriplig.

Apropå översättningar så var sweet itch (knotteksem) översatt till sötsug på en produktsida för ett eksemtäcke. Det blev milt sagt underhållande text
Åh, den produkten skulle jag behöva! Tänk vad bra att använda sig av en spray varje gång man blev sugen på något sött! 😃

1774897349689.webp

Såg en som ville ha en medryttare som skulle betala 800:- per gång och rida 1-2 dagar per vecka. För två dagar i veckan skulle det alltså bli 6 400:-😳
Nog för att det är i Stockholm och nog för att jag tycker det är rätt att ta betalt av medryttare så tycker jag att det var oerhört saftigt. Det är mer än vad jag betalar i stallhyra i Stockholm.

Såg en som ville ha en medryttare som skulle betala 800:- per gång och rida 1-2 dagar per vecka. För två dagar i veckan skulle det alltså bli 6 400:-😳
Nog för att det är i Stockholm och nog för att jag tycker det är rätt att ta betalt av medryttare så tycker jag att det var oerhört saftigt. Det är mer än vad jag betalar i stallhyra i Stockholm.
I Stockholm hade jag inte blivit överraskad om de ville att medryttaren även skulle utbilda hästen, sköta utsläpp/intag, mocka hela stallet på 10+ hästar eller liknande :/

Det var rätt länge sen jag bodde i Stockholm men en del av annonserna då var verkligen hårresande.

I Stockholm hade jag inte blivit överraskad om de ville att medryttaren även skulle utbilda hästen, sköta utsläpp/intag, mocka hela stallet på 10+ hästar eller liknande :/

Det var rätt länge sen jag bodde i Stockholm men en del av annonserna då var verkligen hårresande.
Riktigt så extremt har jag aldrig sett, men jag är med på andemeningen i det.

Folk vill ju ha flera tusen för att man ska utbilda deras hästar eller rida ut dem någon gång i veckan så. Jag kommer inte glömma annonsen om att rida på minst msv nivå och betala typ 3000 sek/månad för att rida ut en unghäst 1 gång i veckan. Med motiveringen att den var superfin (vilket den var, men att rida ut en fyraåring med dressyrstam borde man få betalt för)

Finns verkligen många märkliga medryttarannonser ute. En jag var halvsugen på var 1000kr/mån för 2 dagar i veckan. Det var en superfin häst som jag blev lite kär i, så även om det var dyrt tänkte jag att tja kanske värt?

Nja. En av dagarna visade sig vara att plocka in och ut 10 hästar från/till hage, fixa med täcken, två av hästarna hade lite specialbehov och skulle fixas med. Fixa mat mm. Ingen ridning alls den dagen.

Dagen man fick rida på? Fick absolut inte rida på egen hand. Då skulle man rida för tränare hen hade valt ut, på specifik tid den dagen. Tränaren kostade 650kr eller något per gång. Samma dag skulle man även göra det man skulle göra den dagen man inte skulle rida.

På sommaren kunde man få ta hand om allt varje dag i två veckor till samma pris! och då även få rida två dagar men då skulle båda dagarna vara för tränare! Ett kap.

Det blev inget med det :angel: Hästen var fin och vad jag såg på film helt okej välriden, och schysst ut - men grön.
Stod absolut inget om dessa extra grejer i annonsen. Det var verkligen typ "Fin duktig Läromästare i dressyr söker medryttare 2 dagar i veckan 1000kr"

När jag hade medryttare i Sthlm tog jag alla ev pass i stallen. De fick rida för tränare och tävla om de ville, fast betala själva. Jag drog vid iaf 1 tillfälle dem till tävling. Jag stod för hovslagaren så de enda de behövde göra var mocka de dagar de red och fixa kraftfodret samt ta in och ut från hagen om hon var ute. De betalade halva hyran och fick rida 3 - 4 dagar/vecka. Gick att åka buss till stallen. Jag sa även till att om någon hade problem med medryttaren skulle de ta det med mig så fick jag ta upp det.

Apprpoå stallhyra

Såg ett ställe som hyrde ut boxar för 6000kr/box. Och då var det bara kallhyra och inte ens in/utsläpp ingick och fanns ingen ridbana heller. Stallet var tomt för tillfället.
Min kompis betalar runt 3500kr inkl hö, ut/insläpp vardagar samt en jättefin ridbana.
Folk kommenterade att det var väldigt dyrt i förhållande till vad man fick. Då ändrade sig personen och gick ner till 2000 utan in/utsläpp och 2500kr med in/utsläpp (i de trakterna brukar en stallplats med lite tjänster ligga på 1500kr inkl ridbana). Och folk verkade tycka det var dyrt det också. Nog för att det kostar att ha stall men i sista ändan är det ändå tillgång och efterfråga som avgör

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka