annorlunda trailer?

Ja det vet jag inte.. men det borde man kunna välja när man beställer transport, vilka slags fönster man vill ha, eller rättare sagt vad hästen vill ha för fönster :smirk:
är det en häst som blir stressad kan man välja bort fönstren eller ha flygplansluckor i dem, och de som vill ha större fönster kan få beställa det..

jag tycker aboslut inte att bara för att vissa hästar blir nervvrak av ett litet fönster så ska ALLA transporter vara helt ljustäta.. man ska få välja.. men nu verkar det som att ingen får välja.. det är alltid små fönster.. så de som vill ha större är missnöjda och de som vill ha utan är oxå missnöjda.. därför borde man få välja..
 
Enligt svensk lag får du inte köra 110 km/h med hästtransport. En frontalkrock med lastbil överlever nog ingen, även om det "bara" är 80 km/h.
 
Nej det får man självklart inte *hjärnsläpp* :crazy: .. Men meningen med det jag sa var att om det är en sådan kraftig krock så spelar det ingen roll vad man byggt trailern av för hästen klarar inte av att gå från +80 till -110 i hastighet utan att påverkas..
 
Nu har jag sett ett!! ett hästsläp med övre delen(2/5) av framdörren som ett fönster(ingen urlastningsramp i fram såklart).. såg kanonbra ut.. fönstret satt på högersidan så inte kan hästarna bli bländade av folk som kör med helljuset på när det kommer mötande bilar..

sånt släp blir det nog för mig.. eller en hästlastbil.. *drömmer även om att starta ett häståkeri* :smirk:
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
889
Senast: a1agnlju
·
Hemmet Jag är med i ett väldigt spännande projekt på jobbet och det bästa stället att vända sig till för att få inspiration är förstås Buke...
Svar
9
· Visningar
744
Senast: majola
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 055
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp