Ännu en bett tråd

Sv: Ännu en bett tråd

Fast jag måste ändå få säga detta, krullar hästen ihop sig kan det bero på följande. Dels genom att hästen försöker komma undan inverkan från bettet, är det då av obehag bör man kanske välja ett mildare bett. Det kan också bero på ryttarens ridning, antingen genom att handen blir för hård eller rentav lite väl inaktiv ridning.

Titta gärna igen på ditt första inlägg och vad du skrev, så förstår du varför jag framför dessa synpunkter.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 251
Senast: dukie
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 358
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Nu är det så att jag behöver tips och erfarenhet av er eftersom jag har hamnat i bettdjungeln. Jag har en ponny jag tävlar...
Svar
0
· Visningar
817
Senast: tinjan
·
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 874
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka