Ännu en sadel tråd....XD

Sv: Ännu en sadel tråd....XD

Hovis kollade på den idag, han tyckte vad han kan se att den såg ut att ligga helt ok, dock blev jag fiúndersam över svettfläckarna >__< Men tycker det är svårt att säga då Tibbs va superpigg efter fått stå över en vecka så fick hålla mycket i honom och bara för det gick han med sänkt rygg, så det blev ju inte "rätt" med ryggen pga detta oxå. Fixade bara på datorn lite snabbt om hur han va svettig... Tycker ni ? Hon jag köpte den av vill veta idag om jag ska behålla den eller inte ? Grr hade velat rida honom rätt i den för att se hur han svettats under den då... Det va inte ruggat något under iaf.

28514220.jpg

hej! det borde väl igentligen inte spela så stor roll hur du rider bara han blir svettig? Men jag kanske har fel.... Hinner du så skulle jag prova rida idag med olika paddar för att se om det gör någon skillnad. Jag tycker att sadeln ser bra ut men det är så svårt att bara se på bild. Jag sålde min sadel då det blev torrfläckar framtill och det låg inte bra på honom, spelade ingen roll vad jag hade för pad under.

Tror det är en weaverpad :p den kom med sadeln så vet inte :p Det jag tänker mer på är ryggformen ändras ju om dom går i rätt eller fel form och då borde ju även trycket från sadlen ändras, tyvär ska jag på kalas nu så hinner inte testa annan pad. Men kan testa imorgon bitti annars och svara då :D:o

Tror det är en weaverpad :p den kom med sadeln så vet inte :p Det jag tänker mer på är ryggformen ändras ju om dom går i rätt eller fel form och då borde ju även trycket från sadlen ändras, tyvär ska jag på kalas nu så hinner inte testa annan pad. Men kan testa imorgon bitti annars och svara då :D:o

varför har en del snöat in på hur hästen svettas under sadeln?? Jag har en häst som svettas som en gris av ingenting och svettas likadant oavsett hur fel eller rätt sadel jag har. Beror ju mycket på vad man har för pad under oxå!! Jag tror i vart fall inte ett skit på det här med att kolla hur de svettas under.

Liknande trådar

Utrustning Har en Crown 16" allround sadel som ligger på b-ponny med rätt normal rygg tror jag. Sadel ligger tyvärr rätt mycket i bakåtlut och... 2
Svar
33
· Visningar
6 466
Senast: caballus
·
Western Jag vänder mig till westerneliten på Buke för lite inputs, då jag är helt novis på detta med westernsadlar. OBS: Jag vet att man ska få...
Svar
3
· Visningar
3 007
Senast: Zandrah
·
Utrustning Tänkte komma igång med vidarutbildningen för mina unga PRE och även slänga upp min mamma på vallacken men hon vill inte rida barbacka... 2
Svar
35
· Visningar
9 919
Senast: HannaZ
·
Utrustning Ja nu ligger ju sadeln inte tillräckligt bra eftersom att kila upp den ens kommer på tal. Men jag behöver prata om detta.. Jag är... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
14 059
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka