Anpassa arbetstider efter pendling

Jobbar på ett ställe med dygnet runt bemanning
Vi önskar schema men det är långt ifrån att man får det man önskar. Vi har personer som åker tåg och är på jobbet en halvtimme innan de börjar för att vara i tid och de gnäller inte
Antingen accepterar man "dåliga" tider eller så byter man tjänst
På mitt förra jobb hade vi varje dag någon som skulle bemanna en 7, 17 och en 20 tid och då var vi alla i ett exceldokument och då var det chefen som satte tiderna och då började han på en person med 7-tid och gick nedåt så att alla hade minst en 7-tid och därefter likadant med de övriga tiderna som skulle bemannas
Inget gnäll även om det inte är kul att jobba fredag kväll
 
Inget gnäll även om det inte är kul att jobba fredag kväll
Att jobba en fredag kväll är helt ok, om man vet att alla delar lika på den, för då tar det i snitt [antal personer i arbetslaget] fredagar innan man får nästa pass.
Att jobba en fredag kväll är däremot rena döden, om man vet att två i arbetslaget slipper att jobba fredagkvällar, och tre andra bara enstaka gånger behöver ta ett sådant pass.
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 531
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi I år är det första gången jag ska göra avdrag på deklarationen för bilresor till och från jobbet. Har varit inne på skatteverkets...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: iNHALE
·
Skola & Jobb Jag är anställd på en ort men har även uppdrag på ett par andra. Nu funderar jag på hur jag ska göra med tidsredovisningen när jag åker...
Svar
8
· Visningar
738
Senast: Shaggy
·
Skola & Jobb Jag har lite problem med att välja mellan tre olika jobb. Inget utav dem är riktigt spikat ännu, men risken finns att jag måste välja...
Svar
11
· Visningar
909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp