När ni nu ändå pratar appar och sånt. ChopChop. Vi testade det för att varken jag eller barnen orkar med eller gillar Max. Men.
Hur svårt ska det vara att välja utifrån allergi? Vi har en med celiaki, och när jag tillslut fick fatt på en personal så var svaret en pärm där jag fick stå och bläddra desperat. Ikea är lika svåra med sånt, på Max är det hanterbart.
Men kunde inte alla ställen ha tydlig märkning eller möjlighet att selektera på allergi? Är ju inte jättekul när man tillslut beställt en medioker sushi på ovan nämnda ställe och nån pigg fyr slängt på teriyakisås och rostad lök och därmed sabbat måltiden man väntat 40 minuter på. Trots att man enligt instruktion pratat med personalen och sagt att de får ändra det de behöver för att möta behoven som alltså inte är en preferens utan ett måste.
Min erfarenhet av chopchop är att det är unga människor i perspnalen som inte har koll eller är för dåligt betalda för att orka bry sig. Det upplever jag generellt med ställen mrd snabbmat. Ung personal som inte har tillräckligt med erfarenhet eller fått tillräckligt med utbildning för att kunna hantera dylika situationer på ett bra sätt. Kanske även undrrbemanning och hög personalomsättning bidrar.