App på resturang

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Nebraska
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 74
  • Visningar Visningar 3 285

Bukefalos 30 år!

När ni nu ändå pratar appar och sånt. ChopChop. Vi testade det för att varken jag eller barnen orkar med eller gillar Max. Men.
Hur svårt ska det vara att välja utifrån allergi? Vi har en med celiaki, och när jag tillslut fick fatt på en personal så var svaret en pärm där jag fick stå och bläddra desperat. Ikea är lika svåra med sånt, på Max är det hanterbart.
Men kunde inte alla ställen ha tydlig märkning eller möjlighet att selektera på allergi? Är ju inte jättekul när man tillslut beställt en medioker sushi på ovan nämnda ställe och nån pigg fyr slängt på teriyakisås och rostad lök och därmed sabbat måltiden man väntat 40 minuter på. Trots att man enligt instruktion pratat med personalen och sagt att de får ändra det de behöver för att möta behoven som alltså inte är en preferens utan ett måste.

Min erfarenhet av chopchop är att det är unga människor i perspnalen som inte har koll eller är för dåligt betalda för att orka bry sig. Det upplever jag generellt med ställen mrd snabbmat. Ung personal som inte har tillräckligt med erfarenhet eller fått tillräckligt med utbildning för att kunna hantera dylika situationer på ett bra sätt. Kanske även undrrbemanning och hög personalomsättning bidrar.

Min erfarenhet av chopchop är att det är unga människor i perspnalen som inte har koll eller är för dåligt betalda för att orka bry sig. Det upplever jag generellt med ställen mrd snabbmat. Ung personal som inte har tillräckligt med erfarenhet eller fått tillräckligt med utbildning för att kunna hantera dylika situationer på ett bra sätt. Kanske även undrrbemanning och hög personalomsättning bidrar.

Det här tänker jag är något som är relativt lätt för ChopChop att göra något åt med bättre stödsystem för personalen, eftersom de redan har all info strukturerad egentligen. Typ en varningssystem som flaggar vid beställning, med en lathund om exakt hur man sätter ihop en måltid vid specifika allergier, så att personen i köket inte måste veta vilka dolda allergener som finns i tillbehören.

Kanske kan vara värt att slänga iväg ett mail till dem, @Tantan? Om vi är flera som ber om det brukar det ju bli lättare att få det hörsammat. :)

Det här tänker jag är något som är relativt lätt för ChopChop att göra något åt med bättre stödsystem för personalen, eftersom de redan har all info strukturerad egentligen. Typ en varningssystem som flaggar vid beställning, med en lathund om exakt hur man sätter ihop en måltid vid specifika allergier, så att personen i köket inte måste veta vilka dolda allergener som finns i tillbehören.

Kanske kan vara värt att slänga iväg ett mail till dem, @Tantan? Om vi är flera som ber om det brukar det ju bli lättare att få det hörsammat. :)

Agree! Jag skulle vilja kunna välja allergen först och sen se vad som finns kvar.

Chop Chop har riktigt usla arbetsförhållanden. Det finns reportage att läsa om man är intresserad. Efter det bojkottar jag Chop Chop. Känns som att stödja människohandel och slaveri på samma gång.

Jag älskar det! Väljer helst bara restauranger där man slipper prata med folk. Tycker bara det är drygt att de kommer och ska prata mitt i maten.
Jättesmidigt att kunna beställa mer dricka, efterrätt osv utan att behöva vänta på någon seg serveringspersonal.

Edit.
Ger aldrig dricka oavsett, idiotiskt system, vi bor liksom inte Sverige, inte USA.
Exakt! Och slippa vänta evigheter på att få betala eller på att få beställa osv! Så smidigt!

Går jag på riktigt restaurang i sällskap vill jag ha personlig servering. Dels för att höra vad köket rekommenderar om det faller i smaken och för upplevelsen. jag vet vad jag gillar men ibland kan vissa namn på rätter skilja sig att då få prata med en person på plats som är kunnig är guld värd.

När personalen är proffsig som de i de flesta fall är på bättre restauranger hittar de oftast rätter som passar mig osv. Äter jag själv äter jag väldigt sällan på restaurang utan det blir då lite billigare och då gillar jag appar.

Själv gillar jag att de kommer under varmrätten och stämmer av om det smakade bra eller om vi önskar något mer att dricka.

Har aldrig behövt vänta länge på vare sig servering eller att få betala och aldrig krångel med att splitta notan.

Så gör jag ofta, jag är oftast för mätt för en efterrätt. Det är flera gånger de fixat en halv portion eller trollat fram något litet sött :love:

Får mig att tänka på när jag åt avsmakningsmeny på ett ställe för ett par år sedan. Det var inte mycket folk och stämningen var avslappnad, så jag pratade lite med både servitören och en kock.
Till menyn fanns ett vinpaket, men när den avslutande chokladpralinen severades var det bara tillsammans med kaffe. Jag blev väldigt sugen på portvin och frågade om det fanns. Båda stod som fågelholkar och började rota i skåpen både högt och lågt. Jag skrattade och sa att det inte var några problem, men efter några minuter stod det ett glas madeira - on the house - framför mig med en ursäkt om att de naturligtvis borde ha portvin.
Ja, jag kommer åka dit igen(en bit bort) och har rekommenderat stället till flera andra både för maten och servicen.

Hade beställningen skett genom en app hade jag inte bara gått miste om något starkt till min pralin, det är ju en småsak. Det relevanta är servicen och engagemanget. Det är skillnaden mellan ett matställe där man äter och en bra restaurang där man får en helhetsupplevelse.

Tänkte på den här tråden idag när jag skulle käka på Sibylla. Försökte beställa själv, men fick inte ens fram vad som ingick i de olika rätterna (jag vill inte ha lök eller ost på hamburgaren), än mindre ta bort/lägga till nåt.

Så jag ställde mig vid kassan för att beställa istället. Men de som beställer vid skärmarna går tydligen före, så efter tio minuters väntan gav jag upp. :rage:

Tänkte på den här tråden idag när jag skulle käka på Sibylla. Försökte beställa själv, men fick inte ens fram vad som ingick i de olika rätterna (jag vill inte ha lök eller ost på hamburgaren), än mindre ta bort/lägga till nåt.

Så jag ställde mig vid kassan för att beställa istället. Men de som beställer vid skärmarna går tydligen före, så efter tio minuters väntan gav jag upp. :rage:
Vi beställde vid skärm häromdagen... dottern reagerade på att det var olika nr. Jag antar att det har med driven och vanliga beställningen... idag ångrar jag att vi inte beställde på vägen...

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka