Är dagens träns felsydda?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mizz_perfect
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 53
  • Visningar Visningar 4 147

Bukefalos 30 år!

M

mizz_perfect

Min pålle har inte ovanligt stort huvud för att vara halvblod. hon drar full på nosgrimma och pannband men sidostyckena och remmen till nosgrimman är alltid för kort.

ska man behöva rida med pessoa för att få sidostyckena att räcka till? många träns säljs ju inte ens i x-full men då blir allt annat för stort istället:devil: dessutom är det inte snyggt med spännena på sista hålen.

så tips på snygga svarta träns med LÅÅÅÅNGA sidostycken. stl full:angel:

Sv: Är dagens träns felsydda?

Ja man börjar ju undra, vissa märken är väldigt konstiga i sina storlekar!

dessa träns är i stl full. gäller att spänna upp bettet högt i munnen:smirk:

P1030759.JPG

chetack

P1030753.JPG

globus

hade iofs tänkt något mer kvallitetsträns denna gång att köpa. hur är hubertus rundsydda i längden? eller vad lär passa henne? bred nosgrimma stort +:love:

Ja de var ju inte lite för korta heller..:smirk:

Jag köpte ett träns en gång på rea som sidostyckerna var för korta på, men löste det igenom att sätta en sporrem i nacken så de blev längre. Syns inte heller eftersom alla spännerna knäpps i nacken.

skulle stsa på träns i x full iaf. Tränsen du visat är ju på tok för små överallt.
Eller på tyska träns, de brukar sitta bättre o va lite större.

inte käkremmen på globuset;)

vilka märken har stl x-full?

dyon?

men globus är ju skrutt :p

är mer än nöjd med mitt Knightst träns, annrs borde ju stubben eller passier bli bra.

jotack det har jag också upptäckt. åtminstånde deras träns, passar ju inte min pålle och dessutom dåligt läder :mad:

stubben gillar jag inte något vidare. hur är dyon i storlekarna?

har tvärr dålig koll på dyon :( men budget modellerna är ganska små o dåligt läder.

Jag har motsattproblem.
Käkremmen och pannbandet är för kort, går jag upp i storlek så blir sidostyckena för långa. Sen är det svårt att hitta träns i x-full.

Min mamma köpte ett jättesnyggt träns till sitt halvblod men käkremmen gick inte runt och smarta som vi var gjorde vi ett extra hål längst ner på käkremmen men den räckte iaf inte till och i och med det fula hålet gick det inte att lämna tillbaka tränset:mad:

Tack så mkt.. nu vet jag vad jag kan köpa för träns till min cob/full häst;)

Min förra häst hade ganska stort huvud, alla hans träns var hubertus och de passade bra.

dessa träns är i stl full. gäller att spänna upp bettet högt i munnen:smirk:

P1030759.JPG

chetack

P1030753.JPG

globus

hade iofs tänkt något mer kvallitetsträns denna gång att köpa. hur är hubertus rundsydda i längden? eller vad lär passa henne? bred nosgrimma stort +:love:

De där sidstyckerna skulle jag vilja ha till mitt hackamore - har problem med att att mina sidstycken är för långa :smirk:

/Lizzie

Min häst är nästan 170 i mankhöjd.
Man skulle kunna tro att han bara passar i träns strl full.
Icke då; hälften av hans träns går även i stl cob.

De träns i full får jag alltid göra extra hål i.

jag har då ingen användning för dom:angel: så ut med skiten på blo**et:D

problemet är ju att hon "bara" är 165 hög ungefär. hon är rätt bred över ganacherna så det är väl det som ställer till det mesta.

får leta vidare helt enkelt. just nu har vi ett träns från hööks med vitt foder både här och var. det passar bra men jag vill ha ett snyggare träns att kunna visa upp sig med också + något att byta mellan.

Svenljunga sadelmakeri har nog grejor till Ardenner som kanske skulle räcka. Det finns kraftiga o bra arbetshuvudlag där som kanske passar din häst som verkar ha ett bautahuvud.

det är ingen ardenner vi pratar om utan ett halvblod.. :mad:så något gigantiskt körhuvudlag är jag inte intresserad av. snarare något nätt träns med bred nosgrimma...

Liknande trådar

• Snygga träns i X-full med vanlig, engelsk nosgrimma?
  • Passform träns
  • hjälp! storlek på Döbert träns
  • Mått till träns?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat