Jag hoppas att jag får åsikter om det jag skriver om för jag är chockad och mår riktigt dåligt och vågar ej gå och sova efter det som hände igår natt.
Vi köpte en hästgård med ridhus för 4 år sedan. Jag frågade om hindren ingick i köpet men det gjorde det inte. Hon sa att jag kunde få låna dom ett tag. Ca ett halvår senare flyttade hon från stallet (vi hyr ut stallplats) och sa att hon skulle komma och hämta hindren och maganisera dom i en container vid sitt nya stall på travbanan. Precis när vi köpte gården så köpte jag en häst som hade stått på gården länge, ägaren till hästen hade ca 8 st hinderstöd och flera bommar samt en hemmagjord mur berättade hon för mig. Hon dog ca ett år senare och hade ej hämtat hindren. Vidare så står det i vår information till hyresgästerna att saker och ting som ej är bortplockat när man flyttar, tillfaller gården. Så dessa hinder efter den avlidna kvinnan var ju mina. Vidare så hörde jag ej ett ljud från hon vi köpte gården av trots att vi stötte på varandra ibland samt att hon ringde i panik till mig tidigare i år och berättade att A2 var på G i stallet på travet och frågade om jag kunde ta emot hennes två tävlingshästar, hon tävlar hoppning på hög nivå. Jag gjorde det, trots att jag ej egentligen inte hade plats, den lilla shettisen fick stå ensam i det lilla stallet. Jag ställde upp på henne, servade hennes hästar när hon var borta. Inte ett ord om hindren då heller förrän i fredags eftersom vi skall sälja gården. Då sms:ade hon och sa att hon skulle hämta hinderparken och jag skrev tillbaka att den lagligt tillfallit gården sedan fler år tillbaka, då extra kollat med mäklare, hon gick till attack med ett nytt sms som jag ej svarade på för det skulle bara bli pajkastning. Jag ville skriva ett brev och förklara hur det låg till. Nu i natt så (jag och alla här säkra till 100% att det är hon som hämtat hindren) har någon gått in i vårt ridhus och stulit alla hinderstöd och hinderbommar som till och med låg mellan maskinhall och manege, allt är borta, även bortplockat från ridbanan. Hindren är mina enligt lag. Hon har inte hämtat dom på 3.5 år, ej betalt hyra för lagring, aldrig ens pratat om dom. Bara tanken på att någon varit i vår anläggning nattetid/tidig morgon får mig att känna mig så vansinnigt kränkt. Mina barn är oroliga nu och jag kan inte sova. Är det ok att göra såhär? Ursäkta att det blev långt men jag är så upprörd och ledsen, man ställer upp till 100% och blir kränkt tillbaka. Hon är givetvis polisanmäld. (Hon har ingen användning för hindren för det finns hinder vid travet.)