Jag är 37, född -89, så är väl lite i mittemellan-generationen. Inte så ung som de som verkligen är födda med telefonerna i näven men tillräckligt ung för att Internet och dåtidens sociala medier som Lunarstorm och MSN, och även sms kom medan jag var i tidiga tonåren. Jag använder punkt. Har nog inte fått så många reaktioner på just det, som just avsaknaden av emojis. Det är till och med kollegor (på en myndighet) som frågar "är du sur" om man inte använder emojis i ett mejl.
Håller även med om att äldre personer (typ 40-talister) som anammat den nya tekniken i alla fall i mitt flöde är väldigt duktiga på att använda (helt random och ologiska) emojis till typ allt. Lite "oh vilken härlig dag

"
Har likt flera andra tolkat
som en emoji som går att använda på att bara bekräfta ett meddelande utan att direkt ge sig in i en diskussion. Avskyr denna jäkla emoji
. Tycker den är helt creepy.
Håller även med om att äldre personer (typ 40-talister) som anammat den nya tekniken i alla fall i mitt flöde är väldigt duktiga på att använda (helt random och ologiska) emojis till typ allt. Lite "oh vilken härlig dag
Har likt flera andra tolkat