Är detta täcket bra?

_Runaway_

Trådstartare
Vad tror ni om detta täcke till en helklippt äldre d-ponnyvalack i vinter? Han har inte varit helklippt tidigare men att döma av tidigare klippningar/täcken är 300 gram absolut tunnast möjliga. Det här är från Showmaster, 400 gram med andasfunktion osv. Någon som har varit och känt på det och kan säga hur det verkar? Någon som tom. provat det och vet hur storlekarna är?

Showmaster winter plus

Sv: Är detta täcket bra?

Har inte kännt/haft just det där täcket! Men har bara dåliga erfarenheter av Hööks täcken :crazy:

Jo jag vet att en del har dåliga erfarenheter av Höökstäcken, men jag har hört mycket bra om vintertäckena. Har inte råd med något täcke för flera tusen.

Vad kostar det där täcket?? Shires har ett jätte fint vintertäcke med hel hals som gick på under 1000:-, om jag inte minns helt fel :) Bättre kvalite än Hööks ;)

edit: lägger inte en länk http://www.hastboden.se/

Jag hade ett Shires StormCheeta med helhals 400 g som dessvärre inte passade nån av mina hästar (köptes till en häst jag fick avliva) så det sålde jag enbart provat. Det verkade vara superbra material och var riktigt rejält och satt säkert bra om det passade hästen.

Jag har ett täcke från Hööks, som har varit super:love:

Jag tokälskar alla Shirestäcken, tycker dom är överlägsna! :love: Jag skulle satsa på Shires om jag vore som dig... :)

Då ska jag vara kärringen mot strömmen:devil:
Tycker inte om shires täcken, tycker att de andas fruktansvärt dåligt, dålig passform, torkar riktigt sakta..
Mina åkte i bränntunnan i somras så här ska köpas täcken!

Mina shires täcken andas bättre än vad mina horseware gör.... :smirk:

Tycker absolut du ska satsa på shires, har ett utetäcke med helhals och 400g foder därifrån och jag är jättenöjd med det! :bow:

Mina shires täcken andas bättre än vad mina horseware gör.... :smirk:

:confused: Vad skumt, jag har ett shires regntäcke som är absolut värdelöst gällande täckets andasfunktion. Hittade en genomsvettig häst i hagen när hon hade haft en varm, men regnig vårdag. Har aldrig hänt med mina andra täcken.

I somras har hästarna haft vart sitt jättetunnt ljusblått rgentäcke. Ett från HW och ett från Shires. Hästen med HW har varit svettig under hur många ggr som helst, hästen med Shirestäcket aldrig....

:confused: Vad skumt, jag har ett shires regntäcke som är absolut värdelöst gällande täckets andasfunktion. Hittade en genomsvettig häst i hagen när hon hade haft en varm, men regnig vårdag. Har aldrig hänt med mina andra täcken.

Kan bara instämma.. Men det brann bra:idea:

Nej jag vet, men en i stallet har ett sånt och det är verkligen inte fint. Ser mkt mkt mkt snyggare ut i katalogen än på riktigt. Dessutom ser det rätt ömtåligt ut.

I somras har hästarna haft vart sitt jättetunnt ljusblått rgentäcke. Ett från HW och ett från Shires. Hästen med HW har varit svettig under hur många ggr som helst, hästen med Shirestäcket aldrig....
Det kan ju bero på hur hästen är också!! den kanske har lekt och busat med sig själv i hagen eller så kanske den svettas lättare än din andra!

Nej den som busar mest var helt torr så det beror inte på det nej....
har ägt honom i 11 år och han svättas inte lätt!!!!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 786
Senast: Fetaost
·
Hästvård Så, mitt 12-åriga irländska sto har problem med magen, och jag har försökt vrida och vända på alla sätt och vis men kan inte komma på...
Svar
7
· Visningar
1 790
Hästvård Jag har tidigare stått i kallstall (samma luft och temp ute som inne) eller i varmstall där det alltid hållit cirka 10 grader inne. Nu... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 265
Senast: super
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha... 2 3
Svar
49
· Visningar
8 824
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka