Näe, jag är inte särskilt rädd för att bli utsatt för brott. Rör mig sällan inne i stan nu för tiden, men när jag gör det är jag inte orolig oavsett område, tid på dygnet eller eventuellt sällskap. Inte när jag åker till stockholm heller, fast det är mycket mer folk osv där. Jag har koll på ev. väska och har väl ett halvt öga på min omgivning, men det är mest för att ha lite allmän koll bara och inte specifikt för att undvika brott. Jag umgås dessutom en del med okända män, ofta på tu man hand och i en relativt "riskabel" miljö, men jag tycker jag har koll på mig och är inte orolig då heller.
Jag är inte orolig här hemma heller, men går jag på cykelbanan i skogen (det har hänt nåt rån på mobil och nåt våldtäktsförsök där under de år jag bott här) så har jag kanske lite extra koll på eventuellt folk jag möter eller går bakom/framför. Oftast är det andra hundpromenerare som känns rätt harmlösa.
Låser dörren på natten och lämnar (nästan) aldrig bilen olåst och såna grejer, det är jag uppvuxen med så det går på automatik. När jag var liten hade vi en hund som öppnade dörren och traskade ut på egna upptåg, så då fick vi ha dörren låst även dagtid. Dock med nycklarna i, så folk skulle kunna komma in

Såhär i efterhand inte så säkert kanske, men vi hade så i över 5 år och det mesta som hände var att det ringde på dörren en handfull gånger av någon välmenande förbipasserande som ville berätta att vi glömt nycklarna i dörren.
Har varit utsatt för mindre brott, men inget som påverkar mig på det sättet.