Bukefalos 28 år!

Arbetsbeskrivning

gulan

Trådstartare
Jag har varit sommarvikarie på ett företag och arbetat som tekniker. Nu har jag fått förlängt och fått helt andra arbetsuppgifter. Ska arbeta med teknisk dokumentation, dvs styra upp deras tekniska dokumentation och se till att det blir lättsökt och lättillgängligt för teknikerna. På mitt kontrakt står det kort och gott livsmedelsanställd (fabriken producerar livsmedel)
Om jag sedan ska söka nya arbete skulle det kännas bra att ha en arbetsbeskrivning där det klart och tydligt står vad mitt arbete går/gått ut på.
Är det viktigt att ha en utförlig arbetsbeskrivning?
gulan
 
Sv: Arbetsbeskrivning

Var tvungen att kolla mitt anställningsavtal (kontrakt) och där har jag ingen arbetsbeskrivning.. Det står bara befattning "tekniker", och det är ju hur brett som helst. Kollade på mitt från förra jobbet och där står det bara "montör" (fast jag har samma arbetsuppgifter på båda jobben). Dock när jag slutade fick jag ett utförligt arbetsbetyg där det stod mina arbetsuppgifter m.m. Jag tror det kan vara bra att ha i framtiden, har dock inte behövt det hittills.

Om du vill ha en utförlig arbetsbeskrivning så be om det.
 
Sv: Arbetsbeskrivning

Två olika saker.

Anställningskontraktet anger vad du har för befattning. Arbetsbeskrivningen visar vad du ska göra. Och bägge är knutna till lönen. Se till att det blir rätt från början.
 
Sv: Arbetsbeskrivning

Se till att det blir rätt från början.
Det ska jag göra. Undrade varför det stod livsmedelsarbetare. Jag arbetar ju inte med livsmedel, men fabriken producerar det. Jag har en bra lön som jag är nöjd med som nyutexaminerad, men jag har mindre lust att göra helt andra arbetsuppgifter som inte jag blivit upplyst om.
gulan
 
Sv: Arbetsbeskrivning

Alla anställda kanske har den befattningen? Ett sätt för företaget att göra det lätt för sig?

Jag har ingen arbetsbeskrivning och har aldrig haft det, bör man fråga efter det tro?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 852
Senast: fejko
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 877
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 101
Senast: Dimmoln
·
Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 480
Senast: nowayout
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp