Arbetsintervju

Bukefalos 30 år!

Om tre timmar ska jag på intervju. Är jätte nervös men också taggad. Det är första intervjun på väldigt länge. Hoppas hoppas hoppas så på att jag får det här jobbet.

Det är deltid dessutom så skulle vara perfekt nu när det ändå var ett par år sedan som jag gjorde mitt sommarjobb.

Jag träffade samma arbetsförmedlare som var med på ett möte med psykiatrin och centrum för traumatisk stress 2021. Hon kände inte igen mig men var glad över min utveckling. Då var jag så liten och rädd fortfarande men ändå på väg upp så att säga.

Är verkligen så glad över hur mitt liv är idag.

Jag träffade samma arbetsförmedlare som var med på ett möte med psykiatrin och centrum för traumatisk stress 2021. Hon kände inte igen mig men var glad över min utveckling. Då var jag så liten och rädd fortfarande men ändå på väg upp så att säga.

Är verkligen så glad över hur mitt liv är idag.

Du ska vara stolt över dig själv!! Du har kommit så långt!!

En dröm jag haft länge har blivit sann. Vi har köpt ponny till dottern. Den hämtas idag och i kväll ska hon få träffa den. Hon vet ingenting ännu.

Alla är så positiva till det förutom svärmor. Som vanligt så borde jag inte lyssna på henne. Hon är faktiskt ibland rent elak och egentligen borde vi klippt banden för länge sedan. Dottern vill inte ens dit efter vi var där sist.

Dottern älskar hästar. Hon rider en gång i veckan lektion och är fortfarande nybörjare men kan grunderna. En egen ponny kommer lära henne ansvar och att få ge henne nånting som jag själv hade när jag var barn är det finaste jag kan ge. Det är fortfarande jag som har det största ansvaret såklart. Svärmor säger att hon borde pyssla med en riktig sport som ger henne fler kompisar. Dottern vill inte spela fotboll, hon har testat på gymnastik men gillade det inte. Hon vill rida, hon vill borsta häst, hon vill lära sig fläta manar och pannluggar och gå ut i hagen och klia panna och krama hästar. Hon är underbart snäll och mjuk med hästarna precis som jag själv var och fortfarande är. Jag tror det blir bra det här.

En dröm jag haft länge har blivit sann. Vi har köpt ponny till dottern. Den hämtas idag och i kväll ska hon få träffa den. Hon vet ingenting ännu.

Alla är så positiva till det förutom svärmor. Som vanligt så borde jag inte lyssna på henne. Hon är faktiskt ibland rent elak och egentligen borde vi klippt banden för länge sedan. Dottern vill inte ens dit efter vi var där sist.

Dottern älskar hästar. Hon rider en gång i veckan lektion och är fortfarande nybörjare men kan grunderna. En egen ponny kommer lära henne ansvar och att få ge henne nånting som jag själv hade när jag var barn är det finaste jag kan ge. Det är fortfarande jag som har det största ansvaret såklart. Svärmor säger att hon borde pyssla med en riktig sport som ger henne fler kompisar. Dottern vill inte spela fotboll, hon har testat på gymnastik men gillade det inte. Hon vill rida, hon vill borsta häst, hon vill lära sig fläta manar och pannluggar och gå ut i hagen och klia panna och krama hästar. Hon är underbart snäll och mjuk med hästarna precis som jag själv var och fortfarande är. Jag tror det blir bra det här.
Vilken underbar överraskning :heart

Jag red idag. Första gången på länge. Vilken fantastiskt välriden och snäll häst hon är. Pigg och framåt utan att vara för mycket. Väldigt känslig! Var länge sedan jag red en riktigt skolad häst.

Dottern vågade inte riktigt rida helt själv och med tanke på att hon är rätt så stor vågade jag inte låta henne ha min dotter på ryggen själv så gick med med ett grimskaft nu första gången. Det kommer nog bli bra bara hon får landa hos oss ännu mer och verkligen komma in i rutiner och hur vi gör.

Livet just nu hörrni. Jag mår så bra, allt flyter på och inget känns omöjligt. Har ansökt om körkortstillstånd och fått en tid hos optiker för att kolla ögonen. Det är verkligen bara körkortet som fattas nu för att allt ska vara komplett. Klarar jag det kommer allt med ponnyn bli så mycket enklare och avlasta alla runtomkring, glömde att det öppnar upp en helt ny värld för mig om jag får körkort, så det är ju trots allt för min egen skull jag vill ha det, inte för att det ska bli lättare för andra. Men jag tar det i min takt så får vi se.

Senast ändrad:
Igår råkade jag komma över en live från TikTok som var otroligt obehaglig. Jag tänker inte gå in på detaljer men det var väldigt obehagligt även fast man inte såg nåt så hörde man det mesta. Jag fick fullständigt panik av det. Höra alla de där ljuden man själv hörde, uppleva skriken och skräcken. Min man fick komma och lugna mig, så pass påverkad blev jag. Hoppas verkligen att det inte var några barn närvarande och att de som var med i liven lyckades kalla på polis i tid. Jag stängde ner TikTok snabbt när jag väl insåg vad det var som hände. Fy alltså!

Medans jag ligger hemma och är sjuk har dottern ridit sin ponny i hagen helt själv idag. Jag gick hem tidigare från jobbet pga mådde skit. Skulle egentligen också ha följt med till stallet och haft lite lektion för henne men det fanns ingen ork till det!

Ponnyn är lite stark och drar gärna tyglarna ur handen på dottern. Men hon är snäll och gör inget mer "dumt" än så. I slutet tog hon över lite och visade min dotter runt hagen några varv :rofl:

Min mamma sa idag att hon skäms över vad jag röstar på i valet. Jag svarade att det är tråkigt att du skäms över något som du själv orsakat. Det är du som uppfostrat mig till dessa värderingar och åsikter bland annat sen har jag själv behållt dom för jag tycker de är viktiga, speciellt i dessa tider. Hon sa inte så mycket om politik efter det.

Igår red både jag och dottern. Ponnyn var superfin. Hon gillade inte att bli riden i paddock, dog totalt i energin så det ska hon faktiskt få slippa. Förstår att det blivit mycket ridhus/paddock för henne i och med att hon är en före detta ridskolehäst. Hade en kort lektion för dottern sedan red jag ut en sväng och travade några hundra meter. Första traven på en himla massa år och idag har jag träningsvärk. Himla kul är det att rida igen och hon känns så trygg. Jag som är en riktig fegis nuförtiden.

Blev så arg på min mamma idag och besviken och jäkligt ledsen över hur hon kunde bli så bitter på andra människor. Det sa jag också, rätt ut för jag blir så himla less. Går inte att umgås med henne utan att hon ska ifrågasätta allt ifrån vårat hus, våran bil, att jag jobbar halvtid etc etc och jag orkade inte ta mer nu. Hon tycker att alla människor borde skylla sig själva om det händer nåt i deras liv.

Började med att hon tyckte jag skulle motivera på vad jag röstar på varav jag sa att nej. Varför skulle jag? Jag vet hur det kommer låta. Kommer ändå vara Sverige fientlig och pk och hon kommer ändå skratta åt mina små försök att försvara mig. Jag orkar inte med det. Politik är det sista vi ska prata om ändå håller hon på. Blir en paus från henne ett tag. Vi behöver nog det både två.

Blev så arg på min mamma idag och besviken och jäkligt ledsen över hur hon kunde bli så bitter på andra människor. Det sa jag också, rätt ut för jag blir så himla less. Går inte att umgås med henne utan att hon ska ifrågasätta allt ifrån vårat hus, våran bil, att jag jobbar halvtid etc etc och jag orkade inte ta mer nu. Hon tycker att alla människor borde skylla sig själva om det händer nåt i deras liv.

Började med att hon tyckte jag skulle motivera på vad jag röstar på varav jag sa att nej. Varför skulle jag? Jag vet hur det kommer låta. Kommer ändå vara Sverige fientlig och pk och hon kommer ändå skratta åt mina små försök att försvara mig. Jag orkar inte med det. Politik är det sista vi ska prata om ändå håller hon på. Blir en paus från henne ett tag. Vi behöver nog det både två.

Bra att du sa ifrån! Så himla härligt att läsa hur du står upp mer och mer för dig själv, så imponerad av din resa 😍 Och så kul att höra om ponnyn 🥰

Idag kom beslutet från Arbetsförmedlingen. Nytt lönebidrag från och med 1 oktober -26 till 29 september -27. Jag var inte nervös att det skulle bli så men känns skönt att se det på papper.

Idag är jag ledig så har haft sovmorgon, städat, lyssnat på musik och dansat med barnen (stora är hemma och är sjuk) och så har vi ätit munkar.

Jättebra gjort, heja dig!

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Stort TACK i efterhand!
  • Mamma
  • Att leva och inte bara överleva

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur