En dröm jag haft länge har blivit sann. Vi har köpt ponny till dottern. Den hämtas idag och i kväll ska hon få träffa den. Hon vet ingenting ännu.
Alla är så positiva till det förutom svärmor. Som vanligt så borde jag inte lyssna på henne. Hon är faktiskt ibland rent elak och egentligen borde vi klippt banden för länge sedan. Dottern vill inte ens dit efter vi var där sist.
Dottern älskar hästar. Hon rider en gång i veckan lektion och är fortfarande nybörjare men kan grunderna. En egen ponny kommer lära henne ansvar och att få ge henne nånting som jag själv hade när jag var barn är det finaste jag kan ge. Det är fortfarande jag som har det största ansvaret såklart. Svärmor säger att hon borde pyssla med en riktig sport som ger henne fler kompisar. Dottern vill inte spela fotboll, hon har testat på gymnastik men gillade det inte. Hon vill rida, hon vill borsta häst, hon vill lära sig fläta manar och pannluggar och gå ut i hagen och klia panna och krama hästar. Hon är underbart snäll och mjuk med hästarna precis som jag själv var och fortfarande är. Jag tror det blir bra det här.