Ska man mortla dem först eller man ska lämna dem hela??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ha ha! Blir nog så bra så.Jag har kapten Morgan och 1962 eller vad den nu heter. Duger dem??Får se var jag får tag på hel saffran någonstans.
Kan tänka mig att vissa smaker passar bättre ihop med saffranet.Den lille kemisten (i det här fallet jag) gissar på att det kvittar vilken sprit det är så länge det är starksprit. Jag utgår ifrån att de intressanta smakämnena är lösliga i alkohol och rent kemiskt bryr de sig inte om det är vodka eller cognac.
@BobberiBoo: Hela, de är så tunna att de behöver inte finfördelas för att lösa ut smakämnena. Glöm inte sockret bara.
Hela. Det är om man har pulver som man skall mortla det med lite socker.Ska man mortla dem först eller man ska lämna dem hela??
Sen när du skall använda marinaden så sila inte vätskan utan stjälp i allt i degen med pistiller och allt. Det blir små vackra röda streck i degen av det. Det är inget man märker av när man äter lussekatterna sedan.Ska man mortla dem först eller man ska lämna dem hela??
Jag bakade mina första förra helgen.
Krånglar inte till det så mycket när jag bakar. Mycket saffran, vaniljkesella och inga vidriga russin![]()
russinen är ju det goda!! Jag brukar slänga i en massa i själva degen också
![]()
Skulle man undvika allt som hundar inte ska få i sig så skulle det blu tomt i skåpen.Hatar dem och giftiga för hu den så vill inte ha några hemma.
Skulle man undvika allt som hundar inte ska få i sig så skulle det blu tomt i skåpen.
Min syster är som du hon undviker russin som pesten![]()
Jag har en liten hund så jag är väldigt försiktig med giftiga saker. Så mycket är det ju faktiskt inte.
Kan vovve klättra upp på bänken själv?
Jag skulle dö utan russin och min JRT är inte så mkt för att klättra![]()
Nu har jag beställt pistiller. Bara en ny assistent och sprit kvar då![]()