Årets sommarvärdar

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 180
  • Visningar Visningar 8 132

Bukefalos 30 år!

Har kämpat mig igenom Behrangs sommarprat. Ännu ett där det bara skrapas på ytan kring massor med intressanta ämnen och jag blir ARG på den där snorungen som tar sin fru för givet. :rage: Allt var verkligen jag, jag, jag. Hade önskat mig en bättre förebild för FIRE (vilket det lät som att han var).

Han hade kunnat prata så mycket mer om hur man blir behandlad som ex-iranier, om att ha autistiska barn, eller tom om hur livet som fotbollsspelare är. Sånt bortkastat utrymme…

Har kämpat mig igenom Behrangs sommarprat. Ännu ett där det bara skrapas på ytan kring massor med intressanta ämnen och jag blir ARG på den där snorungen som tar sin fru för givet. :rage: Allt var verkligen jag, jag, jag. Hade önskat mig en bättre förebild för FIRE (vilket det lät som att han var).

Han hade kunnat prata så mycket mer om hur man blir behandlad som ex-iranier, om att ha autistiska barn, eller tom om hur livet som fotbollsspelare är. Sånt bortkastat utrymme…
Orkade aldrig med honom, stängde av ganska strax efter jag börjat lyssna och då satt jag ändå på en långkörning, hoppade vidare i listan istället.

Orkade aldrig med honom, stängde av ganska strax efter jag börjat lyssna och då satt jag ändå på en långkörning, hoppade vidare i listan istället.

Jag är en tjurig person som hoppades att det skulle bli bättre. Men musiken var ganska trevlig iaf.

Sebastian var oväntat bra! Även om jag velat höra lite mer om lyxliv. :angel: Älskade att han valde att spela så många låtar som betytt saker just i den stunden han berättat om. :)

Det var det värsta sommarpratet någonsin. Stängde av när hon plågade sin häst (till döds?) och mår fortfarande dåligt när jag tänker på det.

Vet inte ens om jag vill höra det pga det. Låter ju helt sjukt.
Förstått att hon berättar att hon tog ut allt hon själv var utsatt för på sin häst. Men det brukar man ju sällan tycka är okej när det gäller grabbar som plågar och dödar katter till exempel.
Har väldigt svårt att förstå att det ska få plats i ett sommarprat ärligt talat.
Men. Jag har inte hört det själv. Får väl göra det innan jag tycker mer i frågan.

Förstått att hon berättar att hon tog ut allt hon själv var utsatt för på sin häst. Men det brukar man ju sällan tycka är okej när det gäller grabbar som plågar och dödar katter till exempel.
Har väldigt svårt att förstå att det ska få plats i ett sommarprat ärligt talat.
Men. Jag har inte hört det själv. Får väl göra det innan jag tycker mer i frågan.
VERKLIGEN inte okej (med reservation för att jag inte har lyssnat, men det låter ju helt befängt) :rage: !

Kollade lite snabbt i kommentarsfälten för inlägg om henne på Sommars Facebooksida och det äv VÄLDIGT många som är upprörda över djurplågeriet, tack och lov...

Jag uppfattade det inte alls så utan som att hon som barn gjorde en idiotisk uteritt där hästen (och hon) fick ett helt orimligt och oväntat uppdrag i en myr. Att hon berättar grafiskt för att hennes berättande i hela pratet var så och att det absolut inte var försvarligt men heller inte planerat utan ungt och dumt (vilket kan leda till mycket lidande).

Jag kan såklart ha fel men jag hörde inget uppsåt, bara en katastrofritt. Det var obehagligt nog för slö del så jag menar inte att du måste lyssna.

Evelyn var superbra! Precis så som jag vill ha mina sommarprat. En bra, tänkvärd historia med musik som passar ihop. Kommer lyssna på det igen!

Jag uppfattade det inte alls så utan som att hon som barn gjorde en idiotisk uteritt där hästen (och hon) fick ett helt orimligt och oväntat uppdrag i en myr. Att hon berättar grafiskt för att hennes berättande i hela pratet var så och att det absolut inte var försvarligt men heller inte planerat utan ungt och dumt (vilket kan leda till mycket lidande).

Jag kan såklart ha fel men jag hörde inget uppsåt, bara en katastrofritt. Det var obehagligt nog för slö del så jag menar inte att du måste lyssna.

Bra om det var så, för det är inte så jag uppfattat det när jag läst vad folk skrivit om det.

Började lyssna på Pelle Larsson idag men bytte sommarpratar efter 20(?) minuter. Otroligt tråkig röst och tråkig uppläsning, han hade kunnat döda vilken berättelse som helst. Måtte han aldrig tala in någon talbok.

Fruktansvärt tungt ämne Carl pratade om och jag grät (pga hopplöshet?) ett par gånger. Har tänkt en hel del på hur krisen i Sudan ”försvunnit” för att Gaza och Ukraina tar allt medieutrymme.

Musiken var sådär men passade säkert till det han pratade om.

Bra om det var så, för det är inte så jag uppfattat det när jag läst vad folk skrivit om det.
Hon beskrev ju att hon ville utöva makt på samma sätt som vuxna gjort mot henne och tvinga ponnyn till något den inte ville... 😵‍💫

(Inte ordagrant citerat, men på ett ungefär.)
Där började jag verkligen fundera på vad hon är för sorts människa; att ett barn gör sådant mot ett (förhoppningsvis) älskat djur??? 🤮

Hon beskrev ju att hon ville utöva makt på samma sätt som vuxna gjort mot henne och tvinga ponnyn till något den inte ville... 😵‍💫

Där började jag verkligen fundera på vad hon är för sorts människa; att ett barn gör sådant mot ett (förhoppningsvis) älskat djur??? 🤮
Ibland verkar min hjärntrötthet tydligen kunna vara en fördel. 😶‍🌫️ Det låter hemskt.

Hon borde ju istället sökt tröst och vänskap hos sin häst, om hon hade blivit illa behandlad av vuxna. Det känns verkligen inte som ett friskt beteende.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka