Arg och sårad

Sv: Arg och sårad

Helt oacceptabelt beténde!!! Jag blir arg bara av att läsa. Har god lust att följa med dej på dendär middagen och tala om för henne vart skåpet ska stå :devil:

Skönt att du verkar ha stort stöd i dina svärföräldrar och pojkvän iaf!
 
Sv: Arg och sårad

Släng ut tjejen ur stallet, så där beter man sig inte.

Man anmäler inte stallägaren man står uppstallad för vanvård för att sedan förvänta sig att man desutom ska få stå kvar.

Hon ska ut, hon vållar dig alldeles för mycket problem. På alla sätt och vis.

Och att plocka ut hästar i pannluggen? Vad är det för fasoner, okej med sin egen häst som man vet är suppersnäll och uppför sig. Men då är det ens egna djur och helt å hållet sitt egna ansvar. Grimma å grimmskaft är säkerhetsåtgärder som ska användas. Annars kan det sluta illa.
 
Sv: Arg och sårad

Dom är underbara...ställer upp för mig i vårt och torrt!
 
Sv: Arg och sårad

Sambons bror var uppe och skällde ut mig nyss:cry: Han skrek att var den någon som skulle flytta så var det jag, han skrek att jag var omogen och totalt rubbad.

Sambon blev ju vannsinig och dom hamna i bråk utanför huset, så jag har låst dörren och sitter här och tårarna sprutar ut.

Funderar på att lasta in hästarna i lastbilen och packa...åka ner till mamma och ställa hästarna hos mormor och morfar.

Jag orkar inte:cry:
 
Sv: Arg och sårad

Låter som om att ni kanske skulle behöva sätta er ner och diskutera saken allihopa (fast kanske inte hon). Din sambos bror måste förstå att man inte anmäler någon så där och att det var väldigt fult gjort av hans tjej att göra så. Diskutera igenom att hon inte kan bete sig hursomhelst, att hon inte följer säkerhetsföreskrivter angående dina hästar m.m. Helt enkelt ta ett riktigt ordentligt snack. För det enda han ser nu är hennes sida, han måste börja förstå eran sida oxå.
 
Sv: Arg och sårad

Stå på dig! Hoppas att det ordnar sig! Försök att hantera situationen så vuxet som möjligt, det vinner du på i längden (och får henne att se barnslig ut i sammanhanget! Liten bonus:devil: ) Skitjobbigt dessvärre...

Kram!
 
Sv: Arg och sårad

Låt inte S vinna, sträck på dig ta 10 djupa andetag, sätt näsan i vädret och hävda ditt REVIR. Ja vet adrenalinet i kombination med 200 i puls är skitjobbigt. Jag tror att du kommer att ångra dig om du flyr fältet...det blir jättejobbigt att flytta tillbaka även om allt har coolat ner sig.
Ta hjälp av sv.föräldrarna och kalla till ett krismöte och ställ ett ultimatum...ALLA ska sköta sig och följa reglerna i stallet...jösses det är ju vuxna det handlar om.:eek:

Lycka till och många styrkekramar
 
Sv: Arg och sårad

Oj, oj vilken soppa :crazy: Men som Geronimo sa, ge inte upp. Är det någon som ska flytta så är det hon!

Sen vad har din sambo för bror egentligen? Han måste juh vara väldigt manipulerad och lite "dum" som inte inser vad som händer utanför hans bubbla.

Du har fått ,ånga tips, så kan inte merän att instämma emd dom andra.

Men skcikar ett stort lycka till och massa styrkekramar!

Ge inte upp! :banana:
 
Sv: Arg och sårad

Jag hade sagt "Tack och adjö"... Ingen kommer och börjar domdera i mitt stall, oavsett släktband. Tydligen inser S inte att hon är ute i "ogjort" väder då kommunen inte hade nåt att anmärka på. Ut! Helt, enkelt...UT!!!
 
Sv: Arg och sårad

Tycker det verkar lugnast för alla parter om hon hittar ett ställe som fungerar för henne och den djurhållning hon vill idka. Hon trivs ju uppenbarligen inte, då är det väl på sin plats att hon flyttar istället för att försöka ändra på alla andra. Sist in-först ut.

Jag hade INTE tolererat att någon hanterat mina hästar på det nonchalanta sättet hon gjort (leda ut i pannluggen, fruktansvärt ansvarslöst!).

Antingen får hon rätta sig efter de regler som gäller i ert stall, eller så får hon flytta någonstans där hon kan göra som hon vill.

Klart du orkar, det här är inte din strid att utkämpa. Du har ju inte "stängt dörren" till stallet, det är hon som vägrar foga sig i de rutiner och regler som finns.
 
Sv: Arg och sårad

Jag hade ALDRIG gått på middag med en människa som betedde sig så och hade packat skiten hon ägde och ställt det våd gränsen där markerna tar slut och blir till allmäning och bett henne ta och dra dit ******** :devil:
 
Sv: Arg och sårad

*kl*

Vilken soppa...!?

Kan hon inte anpassa sig efter de regler som finns får hon hitta nytt ställe. Hon låter inte särskilt gammal?

Vem var det egentligen som bjöd till middag?

Klart sambons bror är arg, han tar så klart sin flickväns sida. Han har ju bara hört hennes version.

Bäst är nog om ni tar några dagar på er att lugna er lite och sen sätter er och pratar igenom det hela. Som så många har skrivit, hon trivs nog bättre i ett annat stall och sist in-först ut. Men eftersom det är "släkt" (man vill ju hålla sig väl med sambons broder också) är det nog vettigt om man kan prata igenom det och landa lite så att ni åtminstone kan vistas i samma rum under högtider utan att orsaka spänningar m.m.
 
Sv: Arg och sårad

För att nyansera det hela lite. Visst har hon absolut gjort fel, kommer man till ett stall visar man en viss ödmjukhet och "känner in sig". Men har jag förstått det rätt om det är svärföräldrarnas gård, du nyttjar ett stall på gården? Kanske sambons brorsa tycker hans tjej har lika stor rätt till det, hon blir ju också "familjen".

Prata med sambo, bror och hans tjej om det går. Går det inte, tja, då var du först på plats.

Lycka till!
 
Sv: Arg och sårad

*kl*

Tycker att du ska stå på dig. Du verkar ju ha dina svärföräldrar bakom dig, och då finns det ingen anledning för dig att flytta.

Inte tycker jag att du ska gå på middagen heller!!
 
Sv: Arg och sårad

vissa människor är det så synd om hela tiden kvittar vad de gör. Stannar hon kvar i stallet kan du ju lugnt räkna med att hon snart bestämmer ALLT snart. Ut med henne. Fort.
 
Sv: Arg och sårad

jisses! Det är ju DITT stall och DINA hästar lixsom. Jag hade sparkat ut henne på direkten och inte gått på middagen.
 
Sv: Arg och sårad

Tack för alla fina svar och strykekramar!

Har vart nere och fikat hos svärföräldrarna nu med sambon, sambons bror och resten av syskonen.

Sambons bror bad om ursäkt och han menade inte det han sa till mig, klart att det inte är jag som ska flytta och att jag tillhör familjen och det kommer jag alltid göra. (Han börja till och med gråta).

Så mellan sambons bror och mig är det lugnt nu.

Svärfar har packat hennes saker i stallet och hästana och kört ner till deras hus:crazy: Han lasta ut hästarna i trädgården:confused:
Det vet jag inte vad jag ska säga om, det var inte min idé iaf.

Som det ser ut nu kommer hon inte ha kvar sina hästar i mitt stall iaf, men en middag om några veckor för att prata ut.

Fick ett mess av S nyss...är du nöjd nu?

Vad har jag gjort henne egentligen?:crazy:

Åhh blir så arg
 
Sv: Arg och sårad

Skickar en stor styrkekram till dig!

Håller med dom andra kloka i tråden - Hon ska ut! Man gör inte så som hon gjort. Fruktansvärt respektlöst....
 
Sv: Arg och sårad

Ute ur stallet är hon föralltid, hästarna står i deras trädgård:devil:
 
Sv: Arg och sårad

Fick ett mess av S nyss...är du nöjd nu?

De där känns ju inte speciellt moget.... De är ju faktiskt hon som har ställt till de och inte du!!!

Som sagt Stå på dig.... Inte DU som gjort något fel....
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Senast: BornAgain
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 533
Senast: Linda_A
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 175
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 683
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp