Arg och sårad

Sv: Arg och sårad

Hon frågade mig om jag hade plats och det hade jag.

Om det här att svärfar släppte ut hästarna i trädgården, kan han gått och väl göra.
Hon tog ut MIN häst i pannluggen nära en trafikerad väg och då tycker jag svärfar gott och väl kan släppa in hennes hästar i trädgården där det finns stabilt och rejält staket.

Hade det hänt något med min häst, så skulle jag strypt männsikan:devil:
 
Sv: Arg och sårad

Tackar så mycket:love:

Ja vi får slå ihop ett filmteam och göra film av det hela hehe:angel::idea::rofl:
 
Sv: Arg och sårad

Jag tycker synd om hästarna INTE tjejen. Skulle aldrig kunna släppa djur så oavsett vad ägaren gjort.

Vi vet ju faktiskt ingenting om trädgården. Hade någon kommit hit och släppt hästar i vår trädgård hade hästarna gått säkrare än inom de flesta häststaket. Högre, med el och på två sidor dubbla staket. Det är GRÄSMATTAN som det varit synd om, ingen annan.

Varför dra den förhastade slutsatsen att det skulle vara synd om hästarna?
 
Sv: Arg och sårad

Jag tycker nog att hon har brännt sina broar eller?
Om hon fortsätter vara kvar kommer det nog också att fortsätta vara som det är nu tror jag, du är ju du och hon är ju uppenbarligen lite knäpp....
Kasta ut faanskapet tycker jag!!!
 
Sv: Arg och sårad

Läs mitt svar..

Jag skrev att det var synd om HÄSTARNA inte henne.

Om någon slår ditt barn går du då och slår deras barn då?

Jag skiter hur ni behandlar henne men hästarna är totalt oskyldiga och ska inte behövas utsättas för fara.
 
Sv: Arg och sårad

Varför dra den förhastade slutsatsen att det skulle vara synd om hästarna?

Eftersom de flesta trädgårdar inte är omringade av elstaket så drog jag den slutsatsen. Tycker inte man ska behandla djur så.

Hästar är flockbundna och flyttas de till ny mark från sitt vanliga hage så blir de flesta oroliga den första tiden och om det då inte finns något staket eller någon ägare som tar emot den så ja då anser jag att svärfadern beter sig väldigt omoget och oansvarigt när det gäller djuren.

HENNE skiter jag i.
 
Sv: Arg och sårad

Eftersom de flesta trädgårdar inte är omringade av elstaket så drog jag den slutsatsen. Tycker inte man ska behandla djur så.

Hästar är flockbundna och flyttas de till ny mark från sitt vanliga hage så blir de flesta oroliga den första tiden och om det då inte finns något staket eller någon ägare som tar emot den så ja då anser jag att svärfadern beter sig väldigt omoget och oansvarigt när det gäller djuren.

HENNE skiter jag i.

Hur skulle du ha gjort för att bli av med hästarna och en sån människa?
 
Sv: Arg och sårad

Räckt över hästarna klädda i grimma och grimskaft.
-Varsågod flytta dina hästar till något annat stall.

Ja,det var ju inte så mycket bättre,då kanske hon själv skulle släppa ut hästarna i trädgården.
 
Sv: Arg och sårad

Ja,det var ju inte så mycket bättre,då kanske hon själv skulle släppa ut hästarna i trädgården.

Eller kanske hon fixat värsta lyxstallet :grin:....

Du kan ju inte veta vad hon gör elller inte gör... det handlar inte om det. Om du läser lite mer noggrant så är det vad svärfadern GJORDE inte vad ägaren kunde tänkas göra som jag tyckte var dåligt.
 
Sv: Arg och sårad

Eller kanske hon fixat värsta lyxstallet :grin:....

Du kan ju inte veta vad hon gör elller inte gör... det handlar inte om det. Om du läser lite mer noggrant så är det vad svärfadern GJORDE inte vad ägaren kunde tänkas göra som jag tyckte var dåligt.

Ja kan bara säga att jag har haft med mycket konstigt häst folk att göra,så jag förstår svärfar!En häst mår inte dåligt av att gå ute dygnet runt,snarare tvärt om.
 
Sv: Arg och sårad

Ja kan bara säga att jag har haft med mycket konstigt häst folk att göra,så jag förstår svärfar!En häst mår inte dåligt av att gå ute dygnet runt,snarare tvärt om.

Men snälla du..

Var har jag skrivit att hästar mår dåligt av att gå ute dygnet runt?
 
Sv: Arg och sårad

varför måste man alltid tro det värsta??
Min tomt hade gått utmärkt att ha hästar i.
Tror knappast svärfar släppt in hästarna på en tomt utan staket. Dessutom skickade han säkert med grimma å grimskaft. eller åtminstonde pannluggen som hon brukar leda dom i.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 029
Senast: BornAgain
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 475
Senast: Linda_A
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 155
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 633
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp