Arg och sårad

Sv: Arg och sårad

varför måste man alltid tro det värsta??
Min tomt hade gått utmärkt att ha hästar i.
Tror knappast svärfar släppt in hästarna på en tomt utan staket. Dessutom skickade han säkert med grimma å grimskaft. eller åtminstonde pannluggen som hon brukar leda dom i.

Näe men då kan ju TS klargöra det. Det tar ju inte så lång tid.
Men skriver man så reagerar jag iaf.
 
Sv: Arg och sårad

Varför skriver du det då inte svar till mig?
Du kanske skulle starta en egen tråd om ämnet istället.

Så,så,varför blir du så arg?
För det första så var det inte bara en häst,utan TS skriver att det var hästar.Dom klara sig ganska bra tror jag,fast dom går i en trädgård.
Och svärfar är ju häst människa själv vad jag förstått av tråden.så jag har lite svårt att tro att han gjorde så utan att kolla så att hästarna höll sig kvar i trädgården.
Nej jag ska inte starta någon egen tråd om ämnet.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Arg och sårad

Ska klara göra detta lite:

Svärfar tar hennes 2 hästar med grimma och grimskaft, ner till min sambos brosas trädgård där det finns 150cm högt staket runt om och ingenstans där hästarna skulle kunna göra illa sig. Och mycket gräs dom kan knappra på!

Det finns ingen som helst chans att dom kommer ut eller far illa ut genom att gå där nere!

Han hade iaf aldrig släppt hästarna där nere om dom kunde fara illa ut!

Och hur f*n du fick in barn mitt ihop...fattar jag inte.
 
Sv: Arg och sårad

Det blir nog en lång film detta,ser fram emot att se den:)
 
Sv: Arg och sårad

Svärfar har åkt på "semester" han kommer inte hem överens j*velskapet är borta fick svärmor som svar.

Han har aldrig tyckt om henne och jo han beeter sig lite omoget:eek:

men i detta fallet tror jag din svärfar är "omogen" för att han e nog så pisst off att han känner att han håller på att förlora kontrollen över sig själv och han inte vill göra det jobbigare för alla inblandade än det redan e...(han låter som en sån person faktigst) och är det så e han bara smart...inte omogen.
Snurrigt inlägg men missförstå mig rätt....
 
Sv: Arg och sårad

Ska klara göra detta lite:

Svärfar tar hennes 2 hästar med grimma och grimskaft, ner till min sambos brosas trädgård där det finns 150cm högt staket runt om och ingenstans där hästarna skulle kunna göra illa sig. Och mycket gräs dom kan knappra på!

Det finns ingen som helst chans att dom kommer ut eller far illa ut genom att gå där nere!

Han hade iaf aldrig släppt hästarna där nere om dom kunde fara illa ut!

Och hur f*n du fick in barn mitt ihop...fattar jag inte.

Du skrev ju att hon hade "tappat" dina hästar och då var det inte mer än rätt att din svärfar släppte lös hennes hästar. Det var ett exempel som jag skrev för att du själv skulle se hur fel det är att resonera så. Hästarna är ju totalt oskyldiga och ska inte behöva råka illa ut för att ägaren är en idiot. Och eftersom du inte gav mer info än att hästarna var släppta i en trädgård så ja då får man väl räkna med att folk undrar?
 
Sv: Arg och sårad

Undrar?

Tycker det är du som har tagit massa slutsatser om saker du inte vet ngt om.

Men borde formulera mig bättre, men alla andra verkar ju förstå!
 
Sv: Arg och sårad

Jag förstår dig helt och fullt. Sitter i en nästan likadan situation som dig där det är en person som ringer och anmäler mig för olika saker och då gäller det inte bara hästarna utan även mina barn.
Man tappar till slut orken, men ge inte upp utan stå på dig. Du har rätten på din sida.
Glad midsommar!
 
Sv: Arg och sårad

Och eftersom du inte gav mer info än att hästarna var släppta i en trädgård så ja då får man väl räkna med att folk undrar?

FOLK undar? DU tog för givet att det var en hage där de kunde komma ut/ sakda sig, DU drog förhastade slutsatser istället för att bara fråga hur trädgården ser ut.
 
Sv: Arg och sårad

Hon har 2 araber som hon nu har fått ställa i mitt stall, eftersom att svärfar inte har plats i något av stallerna + att han inte ville ha henne där.

Efter hon stått där i en vecka så bytte hon plats på mina hästar, eftersom att hennes araber inte kunde stå längs in i stallet. Jag sa då till henne att hon byter inte plats på mina hästar, passar det inte att stå längs ner i stallet då får du hitta ett nytt stall.
Då åker hon och gråter till B(sambons bror) och säger att jag skällt ut henne bara för han hon gav fram ett förslag om att vi kunde byta plats på hästarna…och så var ju inte fallet. Hon hade bytt innan!

Fel av henne att byta platser innan hon kollat med dig, så långt håller jag med.
Men om hennes hästar inte fann ro på de platser du tilldelat, ser jag inget fle med att testa att möblera om, så alla hästar trivs.

Att du säger "byt inte plats på mina hästar, passar det inte så flytta" verkar lite väl hårt.

Det hade väl varit bättre att resonera fram nåt alternativ som passat alla hästar?

Man måste inte älska alla människor, men är man i sån sits som ni är, som sambos till varsin bror, får man visa lite ödmjukhet och respekt.
 
Sv: Arg och sårad

Nu har ju trådens fortsättning illustrerat att det inte var det enda problemet, jag tycker TS och omgivningen har hanterat situationen helt rätt.

Hade någon kommit till mitt stall och börjat möblera om hästar hade jag blivit skogstokig.
 
Sv: Arg och sårad

Ah, jag läste ju bara första sidan när jag skrev mitt svar. Missade att det var en lååång tråd.

Jag rekommenderar ändå att man kan disktutera saker utan att skrika åt varann. Det verkade ju inte bara vara en person som tappar fattningen....
 
Sv: Arg och sårad

Jag hade inte diskuterat eller skrikit, jag hade sonika satt ut hästarna i rasthage och sedan hade hon fått hämta dem därifrån.

Anser inte att man kommer in till någon annan och börjar stöka om bland hästar utan att veta vad som är OK och inte (vi har en häst som hade varit helt koko om det blivit boxbyte).

Vill man dela stall med någon får man nog visa mer ödmjukhet än så vad sambons brors fd tjej gjort... Annars lär man nog få svårt att hitta boxplats när man ska flytta, ryktet sprider sig som bekant...
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 022
Senast: BornAgain
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 464
Senast: Linda_A
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 150
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 622
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp