Bukefalos 28 år!

Arg!!!täcke som läcker in!

L

little_blondie

köpte för drygt en månad sedan ett täcke från Event ett billigt regntäcke och det läcker in! :mad: Det är ju inte ens vattentätt fy vad dåligt.Jag hade ett täcke under regntäcket och när jag tog in hästen efter att det hade regnat så såg man stora fläckar på täcket under var det hade läckt in.
Usch varning alltså köp inte det täcket det billigaste regntäcket event har.Nej aldrig mer billig skit.
 
Har du köpt täcket på Granngården? Vilken tur att jag inte köpte deras vintertäcke i så fall..
 
Men då har du nog fått ett defekt exemplar! Vi har haft Event till våra hästar i ett par år, och de har fungerat jättebra. Gå tillbaka till affären och reklamera täcket.
 
det gröna för 649:- iförsej det kunde man ju nästan räkna ut att ett sånt billigt täcke var skit :crazy: det är köpt på granngården.
 
hmm jag tror det beror på att täcket var såpass billigt eller nåt. Jag ska försöka lämna tillbaks det och köpa ett annat täcke någonannanstans.
 
Måste va fel på täcket!! Både jag å en kompis har ett sånt å det är iaf regntätt, funkar kanon. Gå tillbak å hör om du inte får ett nytt
 
Reklamera det. Även om det är billigt ska det hålla tätt!!!!
 
jag vågar inte chansa och ta ett nytt.Jag ska köpa ett svea täcke istället.
 
Jag vet! aldrig mera billig skit! Själv köpte jag ett för 300:- på Börjes. Läcker inte jättemkt men en hel dag i regn klarar det ju inte. Dessutom gick det sönder andra gången jag använde det. Vet iofs inte riktigt vad jag väntat mig till det priset men iaf!

Fast min erfarenhet är iofs att i princip alla regntäcken börjar läcka efter en dags ihållande regn, iaf genom det yttersta lagret. Men är det lite fodrat så brukar hästen hålla sig torr ändå! Så helt ofodrat är nog svårt att få att hålla helt tätt tyvärr..

//jo7 :bump:
 
Det måste vara något fel på ditt ex. Jag har köpt samma täcke och är helnöjd! Pållen är snustorr när han kommer in trots att han gått ute en hel dag med inget annat på sig är det täcket!
 
Tja, Svea har jag bara dåliga erfarenehter av, medan våra Event (har både regn- och vintertäcke därifrån) alltid har fungerat utmärkt.

Lustigt att det kan vara så olika.
 
Ja har ett event.. från granngården för ca 700 kr. har aldrig gått sönder eller läckt egenom och min häst hade de i tre månader. de finns heller inget skydd i hagen så antagligen var det fel på ditt täcke.
 
Håller med där! Finns det något täcke som står emot en hel dags ihållande regn? De bästa täckena jag har haft är Bucas (även om inte passformen är den bästa) men även dessa läcker vid ihållande regn.
 
Jag har ett sådant fast blått och det håller tort till 100% och jag köpte mitt förra året på rean 350:-.

Så jag tycker då inte att det är skit, jag älskar det :love: :love: :love:
Bäste täcket med bra passform jag har :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 709
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 438
Senast: Calmiche
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 366
Senast: Shixle
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 693
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp