*ARG* tråden!

Sv: *ARG* tråden!

Att det skulle hänga på våra danska/tyska starter tror jag inte alls på.

Är du helt säker på det :angel:

Hela fälttävlansterminen rasar ihop för att mammaberg och döttrar åker till Danmark och tävlar :rofl:

P.S

Anna H tävlar ju inte längre och hon brukade ju fylla upp en halv klass åtminstonde med sina hästar så det kan ju vara en orsak :D

Senast ändrad av en moderator:

P.S
Anna H tävlar ju inte längre och hon brukade ju fylla upp en halv klass åtminstonde med sina hästar så det kan ju vara en orsak :D

Där har vi det! Jag ska hälsa henne att hon i stort sett är orsak till hela fälttävlan-Sveriges förfall.. ;)

Är du helt säker på det :angel: Hela fälttävlansterminen rasar ihop för att mammaberg och döttrar åker till Danmark och tävlar :rofl:

Jo det är definitivt så :o Visst är det en liten sport :angel: :rofl:

Självklart är ALLT hennes fel MEN hade inte hoppkvalen ställt till det för hennes adepter så hade det varit fler starter. :p

Förresten så var det därför det gick ihop i Gärds. Anna startade :rofl:

Men guuuud vad skönt att vi kom på orsaken till problemet! Nu får vi alla sätta oss ned o skriva ett snällt brev till AnnaH så hon genast kastar alla betänkligheter om ev.följdskador överbord o anmäler sig själv o alla sina hästar till alla möjliga o omöjliga tävlingsplatser!:idea::devil:

Det är så skönt med buke för alla världsproblem löser sig så fort o lätt här....

Men ponny då? Int kan AH vara orsak till tappet där?

Men kanske MammaBerg?

Senast ändrad:

Nu har jag inte startat någon FT ännu sedan jag flyttade till Sverige, men det blir förhoppningsvis nästa år. Jag har tävlat i många år på Irland och jag tycker att hela systemet här i Sverige är helt sjukt jobbigt. Att man måste kvala i hoppning tycker jag är helt absurt. Visst, jag kan förstå att någon tycker att det är säkrare på något vis, men jag kan faktiskt inte hålla med. Det är stor skillnad att hoppa banhoppning jämfört med att gå runt en terrängbana. Jag förstår inte poängen faktiskt!

Samma sak med veterinärbesiktningen på plats. Det ska inte finnas på någon tävling. Snacka om att dumförklara alla ryttare och ägare och dessutom medtävlande. Det finns domare och funktionärer som kan kolla ifall hästarna är halta eller inte. Det behövs inte en veterinär som står där hela dagen!

Men ponny då? Int kan AH vara orsak till tappet där?

Hm, vet inte vem som är orsak till vad, men faktiskt så har AH:s stall m elever och till saluhästar fyllt ut bl a Gärds och jag vet - att de efter mkt om och men och strul med databaser hit och dit är anmälda till Hermanstorp, men vad gör det- de tävlar inte ponny, en stor eloge till Hofors i fjol som lät den ** (öppna) gå med, vad var det 1 (en) start!!!

Men guuuud vad skönt att vi kom på orsaken till problemet! Nu får vi alla sätta oss ned o skriva ett snällt brev till AnnaH så hon genast kastar alla betänkligheter om ev.följdskador överbord o anmäler sig själv o alla sina hästar till alla möjliga o omöjliga tävlingsplatser!:idea::devil:

Det är så skönt med buke för alla världsproblem löser sig så fort o lätt här....

Ja, vem vet hur högt AH har kvalat i banhoppning.....:angel:

, en stor eloge till Hofors i fjol som lät den ** (öppna) gå med, vad var det 1 (en) start!!!

2 var dom (fast bara en kom i mål). Båda tävlar nu för HRS så nåt tjänade vi kanske på det i slutändan :idea:

Ni är välkomna till Dagstorp , vi kör alla ponnyklasser och ställer inte in . I fjor körde vi P80 med 2 ekipage, tror täcket var beställt så det delades ut .
Tråkigt för alla som behöver kvala , hur tror man att man ska ha några ponnyryttare kvar ?

Det skall ni ha en stor :bow: för

Och sen kommer väl i stort sett hela Skånes återväxt från Dagstorp också numera :devil:

:grin:
Nej, de från Stora Wäsby är bra för det spelar ingen roll VAR du rider. Det som spelar roll är HUR du rider.

OKEY,tror jag förstår din tankegång;)..
...men om vi nu tittar lite granna runt hörnet sas.
Ja,då innebär det en väsensvid skillnad på om du "harvar runt" på samma banor och blir kung på det,mot att du dessutom,reser ut i vida världen.
Den utbildningen och säkerheten får du aldrig om du som ryttare "bor kvar hemma":idea:
För OM/NÄR du skaffar dig erfarenhet från alla typer av banor,DÅ ger det skillnad i HUR du rider.
Upp till *-ig nivå kan du lätt vara hemmikring och ha kul med din häst,men vill du ta dig vidare och har en dröm som utvecklar sig till en LÅNGSIKTIG plan:idea:,då krävs det att du plussar på med internationella banor.
Sorry,om man nu tycker det är sorgligt:eek:,jag/vi tycker det är utvecklade och härligt.Dock inte alldeles gratis...

Nja det som spelar roll är ju att man utvecklas som ryttare så det spelar en jäkla roll VAR du rider!
I England så red en hel del YR Badminton och det säger väl en del om skillnaderna!

Nej det spelar ingen som helst roll var du rider. Det finns massor med brittiska YR som rider som krattor trots att de bor i England.

Bara för att du startar i badminton är det inte badmintons förtjänst att du startar. Det är hemma träningen som avgör hur du presterar på tävling.

:grin:

OKEY,tror jag förstår din tankegång;)..
...men om vi nu tittar lite granna runt hörnet sas.
Ja,då innebär det en väsensvid skillnad på om du "harvar runt" på samma banor och blir kung på det,mot att du dessutom,reser ut i vida världen.
Den utbildningen och säkerheten får du aldrig om du som ryttare "bor kvar hemma":idea:
För OM/NÄR du skaffar dig erfarenhet från alla typer av banor,DÅ ger det skillnad i HUR du rider.
Upp till *-ig nivå kan du lätt vara hemmikring och ha kul med din häst,men vill du ta dig vidare och har en dröm som utvecklar sig till en LÅNGSIKTIG plan:idea:,då krävs det att du plussar på med internationella banor.
Sorry,om man nu tycker det är sorgligt:eek:,jag/vi tycker det är utvecklade och härligt.Dock inte alldeles gratis...

Jag visste faktiskt inte att alla banor i sverige såg helt identiska ut, år från år. Och du ska ha ridit bra mycket innan du slutar att utvecklas på de svenska banorna. Det finns ingen YR eller yngre som kan ha så mycket erfarenhet att de svenska banorna inte längre utvecklar dem som ryttare.

Det kanske är så för dig men acceptera att det kan vara annorlunda för andra.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 748
Övr. Hund Har sett många gnäll och "skriva av sig" trådar så jag provar väl med det jag också.. Kanske kan hjälpa:p Var på "min" klubb och...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Zantha
·
Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan... 2
Svar
26
· Visningar
3 506
Senast: Krillan
·
D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla... 2 3
Svar
43
· Visningar
9 665
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka