*ARG* tråden!

Sv: *ARG* tråden!

Jag visste faktiskt inte att alla banor i sverige såg helt identiska ut, år från år. Och du ska ha ridit bra mycket innan du slutar att utvecklas på de svenska banorna. Det finns ingen YR eller yngre som kan ha så mycket erfarenhet att de svenska banorna inte längre utvecklar dem som ryttare.

Det är ju det vi säger för det är ju för att det inte finns tävlingar nog i Sverige och VEM kan utvecklas när det finns 2-3 st ** banor att rida per år ?

Så det bästa anser du är att stanna kvar i Sverige och tävla för då utvecklas du aldrig och får aldrig erfarenhet nog heller eftersom du aldrig får tillfälle att starta ! Väldigt bra ide´ :idea:

Dom flesta banor ändras inte möjligvis ett hinder eller två, ibland byter banan håll men det är ju inte samma bana som byter hinder då och då som är utvecklande utan olika banor.

Nej det spelar ingen som helst roll var du rider. Det finns massor med brittiska YR som rider som krattor trots att de bor i England.

Bara för att du startar i badminton är det inte badmintons förtjänst att du startar. Det är hemma träningen som avgör hur du presterar på tävling.

Resten av mitt inlägg försvann :confused:

Naturligtvis har det att göra med VAR du startar , Ingen svensk YR har varit i närheten att starta i Badminton och knappt numer ens så startar YR i *** klass oavsett hur bra dom rider och tränar hemma!

Du kan ALDRIG träna på den erfarenheten du får på tävling hemma och vad som avgör hur du presterar på tävling är din rutin och erfarenhet av just tävling och att rida så många banor som möjligt.

Resten av mitt inlägg försvann :confused:

Naturligtvis har det att göra med VAR du startar , Ingen svensk YR har varit i närheten att starta i Badminton och knappt numer ens så startar YR i *** klass oavsett hur bra dom rider och tränar hemma!

Du kan ALDRIG träna på den erfarenheten du får på tävling hemma och vad som avgör hur du presterar på tävling är din rutin och erfarenhet av just tävling och att rida så många banor som möjligt.

Christoffer Forsberg vann senior SM 2008, han är young rider. Vi har ingen svårare tävling än det i Sverige.

Fast det är en sanning med modifikation. Det finns massor med ryttare som vinner eller placerar sig första gången de rider en svårare klass. Det kan knapast tillskrivas erfarenheten i den klassen.

Men du kanske tycker vi ska skippa *,**,*** helt i sverige, vi kan skicka alla som ska debutera enstjärnigt till tyskland så höjer vi nog standarden väldigt mycket på ryttarna.

Det är ju det vi säger för det är ju för att det inte finns tävlingar nog i Sverige och VEM kan utvecklas när det finns 2-3 st ** banor att rida per år ?

Så det bästa anser du är att stanna kvar i Sverige och tävla för då utvecklas du aldrig och får aldrig erfarenhet nog heller eftersom du aldrig får tillfälle att starta ! Väldigt bra ide´ :idea:

Dom flesta banor ändras inte möjligvis ett hinder eller två, ibland byter banan håll men det är ju inte samma bana som byter hinder då och då som är utvecklande utan olika banor.

Jag ser inte varför man inte skulle utvecklas bara för att du rider i sverige? Du har en väldigt konstig syn. Om det är tävlingserfarenheten som är viktig varför då inte rida på de banor som finns i sverige?

Varför lägga förbundets pengar på utlandstävlingar i stället för att lägga dem på att utveckla de svenska banorna?

I den bästa av världar så skulle ju givetvis det vara perfekt om vi kunde få så bra banor i Sverige att vi bara behövde rida här men det är ju en utopi!!!

För att konkurrera på högre nivå så måste man tävla utomlands o den erfarenhet DET ger kan du inte skaffa dig i Sverige så är det bara.

Mycket av den rutinen har han skaffat i sverige. Både på tävling men även hemma på träning där han förbereder sig för tävling.

Nämen GE UPP nu då! Han är ju en av de få unga ryttare som har haft förmånen med en mycket rutinerad häst o enormt satsande föräldrar som gett honom alla chanser i världen på utlandstävlingar!

Jag ser inte varför man inte skulle utvecklas bara för att du rider i sverige? Du har en väldigt konstig syn. Om det är tävlingserfarenheten som är viktig varför då inte rida på de banor som finns i sverige?

Varför lägga förbundets pengar på utlandstävlingar i stället för att lägga dem på att utveckla de svenska banorna?

Eeh det finns ju knappt några banor i Sverige att rida på över * nivå, du kan ju inte tro att det räcker med att rida 3 st ** banor om året för att få rutin ?

Dessutom betalar man sina tävlingar själv förutom i uttagningstävlingar så förbundet lägger nog inte direkt några pengar där. Dessutom KRÄVER förbundet/FEI start i internationella klasser för att starta mästerskapen men vi kanske inte bör skicka några ryttare till dom heller utan dom kan minsann hålla sig hemma och tävla på de 4 tävlingar som finns :grin:

Mycket av den rutinen har han skaffat i sverige. Både på tävling men även hemma på träning där han förbereder sig för tävling.

Han är väl just en av de yngre ryttare som tävlat mest utomlands av alla.

Christoffer Forsberg vann senior SM 2008, han är young rider. Vi har ingen svårare tävling än det i Sverige.

Och innan det hade han gjort ett 20-tal internationella starter tom ** klass skall du veta, han har ju tävlat internationellt på häst sedan han var 14 år.

Skall vi få en topp ur bredden måste vi ha bra och många tävlingar i Sverige.

I helgen åkte nån ryttare hem för att terrängen var för teknisk, nån gnällde om att banhoppningen var för svår... man hade nog trott att man skulle glida runt en enkel runda i Norrland....

Skall vi få en bredd måste det finnas lägre tävlingar jämnt utspridda över hela landet över hela året.
Här måste arrangörer, förbund OCH RYTTARE ta sitt ansvar. Det funkar inte att gå och gnälla på tävlingar eller på nätet utan du får se till att driva frågan i din klubb och jobba häcken av dig på en eller två hemmatävlingar om året! Då kan man snacka!

Skall vi odla en topp av välsponsrade/uppbackade ungdomar då kan vi skicka dom utomlands hela högen så slipper våra arrangörer slita häcken av sig med olönsamma småklasser och kan ägna sig åt 90-klass för den går alltid runt och man kan köra samma bana i 10 år (som en del klubbar gör)

Alla är väl överens om att det behövs fler tävlingar i Sverige men de som åker utomlands är inte problemet för inställda tävlingar som du vill framhäva.

Men du kanske tycker vi ska skippa *,**,*** helt i sverige, vi kan skicka alla som ska debutera enstjärnigt till tyskland så höjer vi nog standarden väldigt mycket på ryttarna.

Ta gärna fram det inlägget där jag påstår det. Tvärtom så säger jag ju att vi har för lite tävlingar hemma för att ryttarna kan få erfarenhet och rutin.
DÄRFÖR måste man tävla internationellt OM man vill hänga med i toppen. Vill man inte det och nöjer sig med att bara tävla det som finns kan man ju stanna i Sverige.

Senast ändrad av en moderator:

Skall vi få en bredd måste det finnas lägre tävlingar jämnt utspridda över hela landet över hela året.
Här måste arrangörer, förbund OCH RYTTARE ta sitt ansvar. Det funkar inte att gå och gnälla på tävlingar eller på nätet utan du får se till att driva frågan i din klubb och jobba häcken av dig på en eller två hemmatävlingar om året! Då kan man snacka!

Nä Betti, det är INTE ryttarnas ansvar att det from säsongspremiären till och med nu har varit sammanlagt 10 tävlingar på samma nivå inom loppet av 5 helger!
Det funkar INTE att gå och gnälla att inte ryttarna anmäler sig, vi kan inte rida livet ur våra djur på varje tävling (även om det sker) bara för att arrangörerna inte har vett att samarbeta! :mad:

I helgen åkte nån ryttare hem för att terrängen var för teknisk, nån gnällde om att banhoppningen var för svår... man hade nog trott att man skulle glida runt en enkel runda i Norrland....

Det finns ju alltid puckon som tar sig vatten över huvudet och startar klasser dom inte är redo för men vad det har med diskussionen att göra vet jag inte :confused:

Jag har inte sett banan så jag tänker inte uttala mig om den, men var den teknisk och svår är det väl precis det vi bör sträva efter om den samtidigt är rytmisk.

Nämen GE UPP nu då! Han är ju en av de få unga ryttare som har haft förmånen med en mycket rutinerad häst o enormt satsande föräldrar som gett honom alla chanser i världen på utlandstävlingar!

Hur många internationella trestjärniga hann han rida innan sm-guldet?
Många av hans framgångar har kommit före rutinen internationellt. Fast nu tänker jag inte diskutera CF mer. Känns som vi hamnat på ett sidospår där vi diskuterar en enskild ryttare.

Eeh det finns ju knappt några banor i Sverige att rida på över * nivå, du kan ju inte tro att det räcker med att rida 3 st ** banor om året för att få rutin ?

Dessutom betalar man sina tävlingar själv förutom i uttagningstävlingar så förbundet lägger nog inte direkt några pengar där. Dessutom KRÄVER förbundet/FEI start i internationella klasser för att starta mästerskapen men vi kanske inte bör skicka några ryttare till dom heller utan dom kan minsann hålla sig hemma och tävla på de 4 tävlingar som finns :grin:

Jag har aldrig sagt att 3 tvåstjärniga per år skulle räcka. Jag tyckte dock att vi ska satsa på de svenska banorna så de blir bra och göra vad vi kan för att de ska bli fler i stället för att ställa in tävlingar här och åka utomlands i stället.

De gånger jag tävlat internationellt var det för mitt eget höga nöjes skull inga uttagningar. Förbundet betalade allihop. Precis som de gör för alla andra. Dock betalar inte förbundet om du åker på andra länders nationella tävlingar.

Och innan det hade han gjort ett 20-tal internationella starter tom ** klass skall du veta, han har ju tävlat internationellt på häst sedan han var 14 år.

Jo men han tog SM guld året innan före alla dem som ridit internationellt och mästerskap för juniorer.

När han tog brons på JEM hade han inte många utlandstävlingar i ryggen.

Men som jag skrev nyss nu diskuterar vi en enskild ryttare, det får vi inte så jag avslutar nu.

Nä Betti, det är INTE ryttarnas ansvar att det from säsongspremiären till och med nu har varit sammanlagt 10 tävlingar på samma nivå inom loppet av 5 helger!
Det funkar INTE att gå och gnälla att inte ryttarna anmäler sig, vi kan inte rida livet ur våra djur på varje tävling (även om det sker) bara för att arrangörerna inte har vett att samarbeta! :mad:

Det är ryttarnas ansvar att ställa upp som funktionärer om vi ska ha några tävlingar alls. Det är ryttarnas ansvar att ha så god planering så att de kan både starta och arrangera tävlingar. Det är ryttarnas ansvar att prata med varandra så att tävlingar inte hålls samtidigt. VARFÖR? Jo för att det är ryttarna som är klubbarnas medlemar.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 748
Övr. Hund Har sett många gnäll och "skriva av sig" trådar så jag provar väl med det jag också.. Kanske kan hjälpa:p Var på "min" klubb och...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Zantha
·
Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan... 2
Svar
26
· Visningar
3 506
Senast: Krillan
·
D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla... 2 3
Svar
43
· Visningar
9 665
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka