Bukefalos 28 år!

Åringsauktionen i skåne

G

Gogogo

Funderar på att åka till åringsauktionen om någon vecka. Jag har letat på nätet efter bilder på åringarna men hittar bara bilder på dem ska säljas i Täby. Någon som vet var jag ska leta? Funderar på att köpa in en åring tillsammans med en kompis, någon som har något bra tips på en åring som borde hamna i prisklassen 25000 - 35000 kr?
 
Sv: Åringsauktionen i skåne

Inom det spannet finns det säkert flera stycken.
Vågar ej tipsa dig, då jag skulle vara för partisk ;)

Lycka till!
 
Sv: Åringsauktionen i skåne

Vi vad där... 9 av 50 sålda genom ringen första räkningen. Kan ju ändrat sig efteråt.
 
Sv: Åringsauktionen i skåne

Riktigt blekt alltså.....

Är rädd för att årets auktioner kommer att bli riktigt tuffa för uppfödarna.

Flera har ju deklarerat kraftiga nerskärningar redan före.....

Spelar nog inte någon större roll vad eller vilken kvalité på åringar som erbjuds eller vilka "Program/Svenskpaket" som ligger i potten: Saknas kvantitet/antal av presumtiva budgivare SÅ BLIT DET LÅGA/INGA BUD.:cry:
 
Sv: Åringsauktionen i skåne

Var där under första 2/3 av auktionen.Beklämmande att se,inte många sålda där. Glad över att inte vara fullblodsuppfödare .
 
Sv: Åringsauktionen i skåne

Jag var inte där ! Jag satt hemma och bad till Gud och mamma ( som också är i himlen )att våra inte skulle bli sålda . Jag blev lyhörd:banana::banana:

Dessutom hade vi fått ett bud på en av dom INNAN auktionen, som var helt ok, men nu får dom stanna hemma

Vi var faktiskt väldigt nöjda allihopa när småttingarna kom hem igen och stod och tuggade sitt hö .

Hej från Hambo
 
Sv: Åringsauktionen i skåne

Ja det var det. 19 sålda enligt notis på svensk galopp ,dyraste 30000 ,snittpris 43000 . Men de flesta blev återropade eller såldes till skitsummor.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, jag vet. Shein pratas om med allt annat än positiva ord från de som bryr sig åtminstone lite om hur klädproduktion påverkar vår...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 225
Senast: Badger
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 808
Senast: Ramona
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 762
Senast: Joro253
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 219
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp