Ärliga varningar vid rasval

Sv: Ärliga varningar vid rasval

Norfolkterrier: Kommer när du ropar om han vill i annat fall så låtsas han som om han inte hört ett ord av vad du sa. Innan du bjuder hem folk se då till att ha stängt in tvättkorgen ordentligt annars kan det hända att din söta lilla vovve kommer & vill leka med dina gäster & vad har han i munnen? Inte är det nån av sina egna leksaker utan rätt så säkert dina trosor eller sockar.
Se till att kunna krypa då hunden av nån anledning har en förmåga att gå & gömma sej på dom mest svårtillgängliga platser när han vet att du ska göra något med honom som han inte vill tex klippa klorna.
Katter & skator bör hållas på säkert avstånd då vovven inte vill ha sådana gäster på sitt revir.En norfolkterrier gör som han vill när han vill & hör det han vill höra. och ifrågasätter vad du säger inte bara en gång utan hundra.

Foxterrier:
Tro inte att du får ha sängen för dej själv. Regnar , blåser det eller är minusgrader så får du dra ut hunden för annars vänder hon i dörrn & springer & lägger sej under täcket igen. Säg inte ordet bada inomhus för innan du hinner blinka är hunden spårlöst försvunnen. Tycker vovven att du inte leker tillräckligt så ser hon till att öppna ryggsäckar/väskor för att dra ut innehållet ur dem. plast burkar av alla de slag måste hållas inlåsta för hunden öppnar dem.

Rottweilers är hårda hundar. Och då pratar jag inte om psyket utan om deras tänder,skallben,klor,tassar och armbågar...
Jag kan knappt använda mitt långfinger att skriva med just nu...

Dvärgpinscher: Dooooing-gläfs-doing-gläfs-doing-doing-doing!
Vad menar du? Jag förstår ingeting? Är det här min hund? :D:D

DSC02064.JPG

Så där är det att leva med en golden också... Somliga tror att det är tvättmaskinen som alltid snor ena strumpan av ett par, men här hemma vet vi vem tjuven är. Som tur är så är det lätt att hitta gömman, bara att rota bakom soffkuddarna. :p "Slemmigt, men roande...!"

KL

Bearded collie - När beardisen stöter på ett problem försöker den lösa det en gång, för att sedan ta till skall för att matte/husse ska komma och lösa det. Är något roligt skäller den, och skäller och skäller och tar mer plats än en GD och är något tråkigt är den tystare än en mus och tar mindre plats än en. Det i kombination med ledsna gör ögon gör att matte genast hittar på något roligt som får den att skälla igen.

Kan beardisen smutsa ner sig så GÖR den det på ett eller annat sätt. Pälsen är som en dammsugare som suger upp alla smuts i sin väg och sedan ramlar det av när hunden kommer in.

Senast ändrad:

Siberian husky-inte nämre släkt med Vargen än någon annan ras, fastna inte för dom blåa ögonen de är inget som är ett måste eller någon rasstandard på deta.
Motion är A & O.. Kasta pinnar Jaoo men nu får du fan hämta den själv.
Fäller?? Välkommen hem till familjen päls!!
Tjata på du jag har stäng öronen för 10 minuter sedan så du kan ta ditt sitt och ligg och dra ditt...

Bullmastiff - "Lyssna?! Vad är det? :crazy:"
Engelsk Springer spaniel - "Maaattte ... Jag ska bara......." och "Går det att äta? ... Jag provar!"
Bedlington terrier - En varg i fårakläder har fått sitt namn efter rasen. Snäll beskedlig men periodvis ganska korkad.
Random dvärgras med intryckt nos - *SNNNNNNAAAAAARK* (i vaket tillstånd)

kl

Fransk Bulldog:
*Har inga hämningar vad gällande mat, går det svälja går det äta!
*Tro inte att du kan bjuda hem ragget och ha hunden i vardagsrummet när ni ska myspysa, Frallor vill vara med hela tiden och gärna sitta nääära...
-Och fisa. :crazy:
*Och kan med samma specialitet utrumma en hel soffa på både gäster, hundar och katter på 0,2 sek.. Sedan vakna till och blänga surt på den som är närmast och tycka at ush vad äcklig dito är som fiser och går allmänt förnärmad från platsen själv..
*Under natten stjäl de gärna både täcke och kudde, vaddå? Matte kan gott ligga och frysa i ett hörn.
*Hatar regn, men älskar lerbad precis innan man ska iväg/utställning/får gäster/osv.
*Har ett hett temperament och fattar verkligen inte hur små dom är..
Den selektiva hörseln är mycket väl utvecklad på denna rasen, de hör bara vad de själva behagar.
*Snarkar hunden, vänd på den så slutar den.. Tills den två minuter senare
-gärna precis när din egna sömn borde infalla-vänder hunden på sig-fiser- och lägger sig i perfekt snark position igen.. Bara buffa på hunden lite åter igen.. Och igen.. Tills man somnar av sin egna selektiva hörsels förmåga.. tills du vaknar, utan täcke. :cool:

Dvärgpinscher:
*Hopp, stuts, hopp, studs, puss, studs, stanna till, vicka svansen i 180 knyck och se sååå glad ut.
*Har en väl utvecklad selektiv hörsel, när man ber dem gå ut på morgonen för att kissa kryper de längre och längre in under täcket..
Men öppnas dörren in till foderkammaren i köket är de blixtsnabbt på plats-utan att man bett dom.
*tro inte att du får sova själv i sängen, det kan bli varmt med fem små hundar under täcket..
* Många exemplar har den trevliga egenskapen att bita främmande, skälla konstant och vara allmänna nervvrak.
*hatar allt som har med vatten att göra, men älskar att rulla sig i otäcka saker ute.. Och riktigt gno in det för att sedan komma überlycklig till matte och hoppa raskt upp i knät för att gosa.. :crazy:
*Lättkidnappade av gäster på besök, bara öppna bildörren så hoppar dom in, kan vara lite pinsamt för ägaren då Dpn är en liten smidig hund och hoppar lätt emellan fram och baksätet medans ägaren frustrerat säger att du ska inte alls åka bil just nu...
*Ägaren kan fundera länge och väl på hur en sådan liten hund katt komma upp på diskbänken för att stjäla lite kattmat, din middag eller varför inte utöva leken diskmaskin..

dansk-svensk gårdshund
ålar sig på bröstet på dig, utan att lyckas komma under skinnet, frenetiskt slickande i ansiktet så pormaskarna försvinner i rent slitage
samma hund
cyckla så långt att du av ren utmattning trillar av cyckeln när ni kommer hem, två pigga ögon som undrar om vi kan göra något kul, det var ju bara uppvärmning:p

Tibetansk Spaniel: (Matte har inget godis) Hör dej inte, ser dej inte, nananana *ignorerar matte*.. Tror jag sniffar nåt skoj dääär borta *spatserar bortåt*..

:angel:

Jämthundar är inte alls så lugna och coola som många tror..

Sådant här beteende är rent bedrägligt lurendrejeri bara.

Pgolvet2.jpg

De är stora, översociala och glada studsbollar som tror att de är i samma storlek som en vavva..

090301-molly-2.jpg

IMG_4603-Mindre.jpg

090121-Jerv-studs.jpg

Bus_2_mindre.jpg

Gissa vem som tror sig vara liten också?

bukebesk-5.jpg

Två knähundar

Far_o_son_o_husse-20070929003_mindr.jpg

Tro mig.. Beteendet försvinner aldrig, även om det tycka mattas av lite från ca 10 års ålder :cool:

Det brukar till och med omnämnas på greyhounds rasspecifika sidor att de ofta är lite glada i att stjäla.

Mina har stulit i olika grad, hanen inte så farligt, tiken stal allt som satt löst eller var på lägre nivå än ovanpå kylskåpet. Hon stal hela formar från spisen (och åt upp glas från formen - som ju gick i tusen bitar när hon drog ner den), hennes korg var av mystisk anledning alltid full med bestick, påsar, formar, smörknivar osv. Faktum är att jag har sparat 'hennes sista snodda gaffel' som minne.. ;)

Hon var rakt igenom kriminell, och hade förfinat tekniken till fulländning. Hon kunde ta saker 20 cm bakom din rygg, utan att du hörde ens ett andetag.

Värst var nog dock afghanen, han stal hos GRANNEN. Lika snabb och obemärkt. Grannen skulle äta frukost ute, dukat bordet. Kommer på de glömt smöret, går in och hämtar. Är borta 30 sek. Under dessa 30 sek lyckades vår afghan, som skenbart låg och SOV fullt utsträckt på gräsmattan, resa sig, sprinta till staketet (högt), elegant hoppa över det, sno osten, hoppa tillbaka och lägga sig utsträckt på sidan igen, skenbart försjunken i samma djupa sömn som innan. Bara det att nu med en hel jävla enkilos-ost bredvid sig.

Grannen kom ut, fattar inte var fan osten är, och är övertygad om att en fågel måste tagit den, men undrar vad för fågel som tar ett helt kilo ost..

Tror det finns en MYCKET god anledning att det är just greyhound i lurchers :angel:

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Skulle vilja tillägga om Weimaranen: Selektivt guldfiskminne... vissa saker som att öppna blöjhinken och äta den där jätte-äckliga bajs-blöjan när matte inte märker, det minns de. Weimaranen behöver keeeela, mycket och länge. Värme, gärna kamin, filtar, mjukt och mysigt, nästintill påträngade tillgiven. :banana:

Schäfer: Ligger mitt i vägen helst på tvären i hallen, nya dörrmattan helt enkelt.
Vägrar flytta på sig om man kommer och vill fram, oftast med famnen full av grejer. Ordet "flytta på dig" betyder "ställ dig på tvären och fatta nada".
Knuffa hunden framför dig och den ser bara förnärmad ut eller lite "jaja jag är på väg".

Underbara beskrivningar, man får verkligen upp ögonen för raserna man möter på prommisen, jag kommer att garva högt nästa gång jag möter vissa hundar. :D

Hm..Känner igen det där. Jag har ALLTID en som springer runt benen på mig och trots att jag blir sur och irreterad är hon LIKA entusiastisk för det! :cool:

West highland white terrier:

Önskar du dig en vit hund och inte anser att medfödd dövhet är ett hinder?
Fantastiskt! Då är detta rasen för dig. Fördelen med denna medfödda dövhet är att den faktiskt inte sitter som en fysisk defekt, det är helt och håller i psyket det sitter!

Tycker du att vit päls är en tolkningsfråga? Vitt är ju inte enbart skinande, blankt och rent. Det finns ju olika nyanser av vit! Tex grå/vit, brun/vit, gul/vit, svart/vit ( om du har en hund som älskar att gå under saker, bla oljiga bilar) eller varför inte en blandning av alla dessa nyanser?

Är du en person som njuter av att bli nonchalerad och som älskar att ha en hund som faktiskt tycker att han är mycket mer förmer än både dig och resten av världen? Som dessutom gärna tar sig ton och skäller bra för att det är SÅ himla roligt?! Kan du leva med ett enormt ego vid din sida, eller med att påtryckas djup ångest när dessa svarta, djupt sårade ihåliga ögon anklagar dig för att ha kränkt den söta, gulliga, vita lilla hunden efter en tillsägelse?

Bra! Då är westien helt rätt hund för dig. Kom bara ihåg att icke göra dig besvär att köpa koppel till din westie, den kommer att hata dig och protestera vilt mot den slaviska behandling den utsätts för och kränks med.

Betyder det att dom automatiskt är lätta att ha lösa? Nej, glöm det. Dom sticker förvisso sällan. Men förvänta dig att din 10 minuters promenad numera kommer att ta en timme...för en westie ska alltid "bara". :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka