Ärliga varningar vid rasval

Sv: Ärliga varningar vid rasval

KL

Praktiska hundar med 14-timmars blåsa

Bullmastiffen: Jag tänker inte gå ut, det regnar! Ser Du inte att jag ligger och sover?

Varghunden: Jag tänker inte gå ut, det regnar! Ser Du inte att jag ligger och sover?

Åh jag har en till variant på det. Fast min sheltie är nog inte så rastypisk när det gäller det.

"Jag tänker bannemig inte kissa på 16 timmar för det är kaaaaallt ute!"

Jääävligt roligt när man sovit 12 timmar och ska iväg på föreläsning i 3 timmar. Tyckte att hon kanske kunde sätta sig nån gång på den halvtimmen vi var ute, men icke då! Leka och hoppa omkring går dock jättebra...

Åh jag har en till variant på det. Fast min sheltie är nog inte så rastypisk när det gäller det.

"Jag tänker bannemig inte kissa på 16 timmar för det är kaaaaallt ute!"

Jääävligt roligt när man sovit 12 timmar och ska iväg på föreläsning i 3 timmar. Tyckte att hon kanske kunde sätta sig nån gång på den halvtimmen vi var ute, men icke då! Leka och hoppa omkring går dock jättebra...

Så är kompisens sheltie också. Men om min kissar först så måste hon kissa bredvid.. speciellt under resor till annan ort då hon helst inte vill kissa alls :)

Haha yes, min måste också sätta sig där "storasyster" kissar, som förvisso också är sheltie. Det kommer väl lite med åren också...

Pinscher:

Det är möjligt att jag har en ovanligt folkglad pinscher (rasstandard; reserverad mot främlingar my ass!) men här är min uppfattning av pinschers

- Minne knappnål: (människan tittade på mig) ÅÅÅÅH HEJ!!!!! *bock bock bock studs studs vift vift pussa pussa pussa!!!!!* Åh en sten.............. MÄNNISKA!!!!! *hopp hopp puss puss vift vift bock bock vift bock* Fågeeeeel.................... MÄNNISKA!!!!! osv...

- Utpräglad "ska bara"mentalitet: *insert kommando* Mmmm jag ska bara *insert intressantare sak att göra*

- On/off knapp: Fullt ös eller medvetslös

- Frusen: SKA sova i minsta solfläck! Om fläcken är på väggen tillämpas "låsa knäna"tekniken och vovve sover glatt ståendes i en halvtimme eller fem.

Klarar sig med minsta möjliga kisspromenad vid busväder och ordentlig kyla. Täckestvång vid mindre än -15 grader om man vill att hunden ska göra av sig. Skulle kissa svävandes om det gick och övar flitigt för att lyckas!

Vid promenad i sträng kyla (med eller utan täcke) infaller en TYDLIG "åh så synd det är om mig"-hållning. Komplett med hängande öron, huvud och svans, släpig gång och full broms på utvalda ställen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka