Ärliga varningar vid rasval

Sv: Ärliga varningar vid rasval

Whippet Åhhhhhh matte vad jag älskar dig, åh dig husse, åh dig, åh dig åh dig med, åh du är underbar, och du med och jag måste få pussa dig, hej vad du är härlig, osv osv

Har seriöst inte träffat en enda människa som min kille inte har ääääälskat. har man ingen koll så försöker han gärna hoppa upp i famnen på den som hälsar för att ge en rejäl blöt puss.

Sängen är inte matte och husses! Maka på dig matte så jag får plaaaaats. Detta görs genom att ta spjärn med ryggen mot husse och försöka trycka ut matte från sängen.

Under natten förväntar sig whippeten sk. täckesservice; - Nu fryser jag matte, håll upp täcket. Efter någon timme så svalkar man av sig utanför täcket för att sedan upprepa manövern igen. Denna procedur avslutas först när alla utom whippeten lämnat sängen.

Pratar mycket och gärna men skäller sällan
/Söderböna

Whippet Åhhhhhh matte vad jag älskar dig, åh dig husse, åh dig, åh dig åh dig med, åh du är underbar, och du med och jag måste få pussa dig, hej vad du är härlig, osv osv

Har seriöst inte träffat en enda människa som min kille inte har ääääälskat. har man ingen koll så försöker han gärna hoppa upp i famnen på den som hälsar för att ge en rejäl blöt puss.

Sängen är inte matte och husses! Maka på dig matte så jag får plaaaaats. Detta görs genom att ta spjärn med ryggen mot husse och försöka trycka ut matte från sängen.

Under natten förväntar sig whippeten sk. täckesservice; - Nu fryser jag matte, håll upp täcket. Efter någon timme så svalkar man av sig utanför täcket för att sedan upprepa manövern igen. Denna procedur avslutas först när alla utom whippeten lämnat sängen.

Pratar mycket och gärna men skäller sällan
/Söderböna

:rofl:Var det Miiko du pratade om?:rofl:

Följande scenario - inkallningsövning: Weimaranern ges kommandot 'stanna kvar', föraren stegar iväg, stannar, vänder sig om och kallar in på instruktörens kommando. I full fart som får de andra ekipagens förare att bli gröna av avund, dundrar överlycklig weim, passerar sin förare med warpspeed (här slutar de andra ekipagen att vara avundsjuka), seglar över staketet bakom föraren, jagar en traktor och en fasan ute på fältet, kommer på sig själv, tvärvänder, seglar tillbaka över staketet och gör en ingång till sin förares sida som skulle få en lydnadsdomare att jubla. Tittar lyckligt upp på sin förare...

För min del sammanfattar jag rasen med "det går undan men det blir inte nödvändigtvis rätt". :angel:

:rofl: Jag skrattar högt här!

Alaska Malamute En vuxen bebis, för evigt.
Allt som inte är gjort av stål eller järn är gott.
Klätterapa

fyller på med txt från en kennel i usa.

" Why would someone want one?
They have the happy enthusiasm of a quarterback, the pulling power of a locomotive, skulls of steel, most will steal food, raid the trash, chase cats, kill livestock, and snuggle up to the burglar.
When shedding, you'll be drinking fur in your morning coffee and wearing it to work.
They are the world's greatest diggers and world's worst obedience dogs.
But as friend, soul mate and intelligent companion in a close partnership, a dog that adores confident, well-behaved children, the beautiful Alaskan Malamute has no equal. "

kl

Kinesisk nakenhund (nakenvarianten)- Den perfekta lydnadshunden! sålänge följande krav uppfylls.

*det är över 20 grader
*vindstilla
*inte regnar
*inte har regnat
*inte är blött i gräset (morgondagg tex)
*Det inte finns någon lera någonstans (det kvittar om man ska gå där)
*inget annat är mer intressant
*du har väldigt gott godis
*det du säger verkar vettigt

Sista punkten är svår att uppfylla. Det verkar mest bero på dagshumöret :angel:

Det där stämmer nog även in på puff-varianten.

Tänker tillbaka på när jag hade mammas puff på besök en vecka och den "stackars tiken" knuffades ut i blött gräs utanför lokala BK:n precis när en annan hundägare passerar skrockandes över situationen med tre flattar i rak position bakom sig och Skogstrollet med lätt desperation hojtar efter denne: "det är inte min hund....!"

Underbar tråd!!!

*KL*

Tax SKÄLL SKÄLL SKÄLL SKÄLL SKÄLL SKÄLL SKÄLL SKÄLL sova lite SKÄLL SKÄLL SKÄLL SKÄLL SKÄLL SKÄLL SKÄLL SKÄLL vänta nu jag jagar ju inte idag äsch SKÄLL SKÄLL SKÄLL SKÄLL...

Leonberger
Sova vila sova vila ska vi gå ut? skäll skäll bjäbb bjäbb sitta fint? okey. BADA drar då lika lätt kopplet ur vems han som helst och älskar det sen ska det ju skakas lite med. Kärleks fulla och fram för allt är tikarna otroligt bra på att se söta och inställsamma ut när de gjort något som matte/husse inte tycker om. Gå ut är det bästa som finns men att gå in är ännu roligare det går alltid fortare på vägen hem än på vägen ut :o

Pekingese: Anser sig själva vara en ädel kejsarätt. På inkallning står pekingesen mest och kollar på den konstiga tanten som står och ropar. Pekingesen verkar dock glömma sin kejserliga bakgrund ibland och kastar sig gärna på rygg i allehanda underlag. Pälsen sköter ju någon annan om sen ändå.

Flatcoated retriever: "En boooll!! Åh, en människa med! *puss puss puss* Jaså sitt? OKEJ! Boooollen!! Apport? OKEJ! Vilket? Vilket? Vad ska jag hämta? En pinne? Inte? En määänniskaaaaa! Jaså, apport, just det! *Hämtar apporten, matte muttrar "Förbannade kräk, kan du inte lugna ner dig lite?"* Matte sa något till mig! Åååh, min matte ääääälskar mig!"

Sammanfattningsvis: En flat älskar allt. Inklusive små barn som lätt trillar omkull, och tävlingsdomare. Dom ska även bära allting. Inklusive halvruttna rådjursben som dom hittar i ett lerigt dike, och konerna till "rutan" i lydnadsklass två. Allt går fort, och ordspråket "tänk efter före" är inget som står i rasbeskrivningen.. "Ögonen ska vara mörka och utstråla intelligens", visst, men hur jäkla lätt är det att se smart ut med lera från topp till tå, ögon som går som flipperspelskulor och tungan konstant på sne? :confused:

Dvärgpudel i spårskogen: nosa nosa nosa nosa...MATTE HJÄLP! Då har hunden fått en kvist i pälsen som drar och gör ont, eller så har det fastnat kardborrar som klistrar fast bakbenet vid magen... matte rycker ut. Sen spårar vi igen, till nästa kardborre.

:D Exakt! Min dvärgtik gjorde alla förundrade på sitt MH, inkl publiken, när hon struttade och hoppade jättekonstigt med bakbenen både i höjdled och sidled vid ett av momenten. Det visade sig dels att hon fått ett par yttepytte granrisminikvistar i benpälsen och dels att det var BARR på stigen. :rofl:

Här kommer en ordlista på vad som döljer sig bakom de "fina" resbeskrivnignarna.
Strävhårig vorsteh

* vattenavstötande päls - allt från regn till drypande lera går med lätthet av när man rullar sig i mattes säng alt soffa

* mångsidig användbarhet - kan anv vid mockning i stall - äter all skit, hushållsarbete - slickar disken ren under tiden man stoppar in i diskmaskinen, vedbärning - dessvärre inte till rätt hus utan man får hämta sin ved i grannens trädgård, demontering av div saker så som byrå, bilinredning etc, motion - inte bara promenader utan även sakletning så som skor, glasögon, benlindor till hästarna m m. Dessvärre anser vorstehn att den gjort sitt när den spred ut sakerna över ca 10 000 km2.

* rörelserna ska vara kraftfulla och flytande - om du inte flyttar dig åt rätt håll när vorsthen "flyter" fram i 50 knyck blir du nersprungen.

*uppmärksam och energisk - ska vara framför benen hela tiden för att inte missa någonting, gärna också i sängen när matte och husse ska ha de mysigt. Hopp, hopp, studs studs, spring, spring, hopp hopp - power napp - hopp hopp....

*nervfast, behärskad och hamonisk - visar ingen som helst nervositet trots en bil kommer emot dem i 70 km/h, ingen som helst rädsla för att hästar är stora och kan trampas eller sparkas. Kan stå blick stilla i hela 3 sekunder för att sedan hoppa på katten som sover.
Harmonisk - fullkomligt totalt lycklig över att bara finnas till, älskar sig själv och alla andra!:love:

Trots detta är det den mest underbara hund jag haft.

Keeshound: Keeshounden är en väldigt trevlig ras med en praktisk On/Off knapp på. Oftast Off. I On-länge kan en riktigt peppad Kees lyckas vara på mer än 10 ställen sammtidigt! Detta kan anses som väldigt ekonomiskt eftersom du får 10 hundar till priset av en. Tyvärr kan knappen fela ofta och leva sitt eget liv.

Rasen Kesshound sponsras också av sveriges dammsugarförsäljare. En dammsugare i ett Keeshem håller ca 1 år. Redan några veckor efter du fått hem din nya dammsugare kan du känna den härliga doften av bränd underull som letat sig in i dammsugarmotorn.

Australisk TerrierLämnar inte plåten med muffins på köksbordet för att svalna när du går ut för att möta kompis vid bussen. ALLA muffinsen måste nämligen provsmakas........

Om du har en tik med valpar som Aussien inte tycker tas omhand lika bra som denne kan så hoppar den helt sonika ner i lådan och tar över. Detta gäller även kattungar..Dock vet de om exakt när de ska flytta hemifrån med "Jaha, 8 v, ut med dig, och dig och dig...." :D
.

Eller varför inte smaka på ALLA godisar i lösgodispåsen, även saltlakrits. Eller även om man ätit upp 5 lussebullar och är sprängfylld, så kan man ju smaaaaka på resten med :cool:

Är även myycket bra på att dressera matte... :cool:

KL

Collie: Vill du ha en egen Martin Timell i huset?! Skaffa en collie! De gnager bort fönsterlister, dörrfoder och skrapar även av målarfärg från väggar.

Har ni problem med att strumpor försvinner? Det är inte stumpmonstret, det bor istället högst troligt en collie i närheten.

:idea:

*glufs*

*burp*
"....Va?! Skulle jag ha ätit upp det som stod på diskbänken? Aaaldrig...:angel:"

(Dalmatiner)

Tillagg pa collie:
Saknar du din kaffekopp?

-Ingen fara! Collien har namligen sniffat ratt pa den, plockat upp den, hallt ut allt ditt kaffe och Prydligt lagt den tillsammans med resten av sina skatter.

Isländsk fårhund:

Matte tar på ytterkläderna= Hunden: "jamen-är-du-inte-klar-snart-sätt-lite-fart-är-du-inte-klar-snart-jag-vill-gå-promenad-NU-är-du-inte-klar-snart!

I bilen: "är-vi-inte-framme-snart-är-vi-inte-framme-snart-är-vi-inte...." (Vi har husvagnen i Simrishamn sommarhalvåret. Islänningen sätter igång i Kivik)

På lydnadsplan: "Inte en gång till, jag har ju gjort momentet en gång redan. Tjata inte så förskräckligt!"

Köper man en tibbe köper man en hund som är extremt bestämd. Till och med instruktören med Kerry blues upptäckte att hon mött sin överman i envishet. De blir dessutom extremt KRÄNKTA om de inte får som de vill och då blir de ARGA. Här ska ingen ägare minsann tro att de kan komma och tala om för tibben hur den ska uppföra sig...

Jag har visserligen sett tibben bestämma sig för att inte ta en konflikt, men det låtsas vi inte om. Han tänkte tala om för den där hunden exakt vad hanty ckte om att den satte sig ett par meter ifrån oss. Tills han nog själv insåg att den där enorma dogu bordouxhane skulle man inte mucka med. Han vände den demonstrativt ryggen till och låtsades mycket tydligt att den inte existerade...

Tibetansk terrier: En tredjedel hund, en tredjedel katt och en tredjedel männsika...

En tibbe gör det han vill när han vill. "Så det så" är ett vanligt uttryck

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka