Sv: Ärliga varningar vid rasval
Hahaha vilken underbar bild
Hahaha vilken underbar bild
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Whippet Åhhhhhh matte vad jag älskar dig, åh dig husse, åh dig, åh dig åh dig med, åh du är underbar, och du med och jag måste få pussa dig, hej vad du är härlig, osv osv
Har seriöst inte träffat en enda människa som min kille inte har ääääälskat. har man ingen koll så försöker han gärna hoppa upp i famnen på den som hälsar för att ge en rejäl blöt puss.
Sängen är inte matte och husses! Maka på dig matte så jag får plaaaaats. Detta görs genom att ta spjärn med ryggen mot husse och försöka trycka ut matte från sängen.
Under natten förväntar sig whippeten sk. täckesservice; - Nu fryser jag matte, håll upp täcket. Efter någon timme så svalkar man av sig utanför täcket för att sedan upprepa manövern igen. Denna procedur avslutas först när alla utom whippeten lämnat sängen.
Pratar mycket och gärna men skäller sällan
/Söderböna
Följande scenario - inkallningsövning: Weimaranern ges kommandot 'stanna kvar', föraren stegar iväg, stannar, vänder sig om och kallar in på instruktörens kommando. I full fart som får de andra ekipagens förare att bli gröna av avund, dundrar överlycklig weim, passerar sin förare med warpspeed (här slutar de andra ekipagen att vara avundsjuka), seglar över staketet bakom föraren, jagar en traktor och en fasan ute på fältet, kommer på sig själv, tvärvänder, seglar tillbaka över staketet och gör en ingång till sin förares sida som skulle få en lydnadsdomare att jubla. Tittar lyckligt upp på sin förare...
För min del sammanfattar jag rasen med "det går undan men det blir inte nödvändigtvis rätt".![]()
Alaska Malamute En vuxen bebis, för evigt.
Allt som inte är gjort av stål eller järn är gott.
Klätterapa
Dvärgpudel i spårskogen: nosa nosa nosa nosa...MATTE HJÄLP! Då har hunden fått en kvist i pälsen som drar och gör ont, eller så har det fastnat kardborrar som klistrar fast bakbenet vid magen... matte rycker ut. Sen spårar vi igen, till nästa kardborre.
Australisk TerrierLämnar inte plåten med muffins på köksbordet för att svalna när du går ut för att möta kompis vid bussen. ALLA muffinsen måste nämligen provsmakas........
Om du har en tik med valpar som Aussien inte tycker tas omhand lika bra som denne kan så hoppar den helt sonika ner i lådan och tar över. Detta gäller även kattungar..Dock vet de om exakt när de ska flytta hemifrån med "Jaha, 8 v, ut med dig, och dig och dig...."
.
Köper man en tibbe köper man en hund som är extremt bestämd. Till och med instruktören med Kerry blues upptäckte att hon mött sin överman i envishet. De blir dessutom extremt KRÄNKTA om de inte får som de vill och då blir de ARGA. Här ska ingen ägare minsann tro att de kan komma och tala om för tibben hur den ska uppföra sig...
Jag har visserligen sett tibben bestämma sig för att inte ta en konflikt, men det låtsas vi inte om. Han tänkte tala om för den där hunden exakt vad hanty ckte om att den satte sig ett par meter ifrån oss. Tills han nog själv insåg att den där enorma dogu bordouxhane skulle man inte mucka med. Han vände den demonstrativt ryggen till och låtsades mycket tydligt att den inte existerade...