Årsmöte ?

L

lyckorna

Jag har för mig att man måste ha årsmöte innan en viss tidpunkt på året ?
Har jag hört fel ?
Om inte när är sista datum för årsmöte ?
 
Vet inte om det finns nån sista datum men många årsmöten är ju i januari och februari. Enligt min sambo kan det vara när som helst. I många fall gör man årsmöten ungefär samma datum/månad som klubben bildades. :)
 
Det står (ska stå) i den enskilda föreningens stadgar och det kan variera mycket, men ett 'senast-' datum/månad ska alltid finnas.

För ridklubbar anslutna till ridsportförbundet (och som använder förbundets typstadgar) så skall årsmötet vara senast i februari, dvs avklarat före 1:a mars.
 
Tack !
Då har jag ju lite koll trots allt ! :crazy:
Då skall vi se till att ha årsmöte innan sista feb.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik En av mina ponnyer ska följa med sin skötare till skolan det här läsåret. Han kommer komma hem på loven. Några tips på hur man skriver...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: Bufera
·
Övr. Hund Nu är anmälan till MyDog öppen. Vilka ska ställa? Stå i montrar? Besöka? Tävla? Vad tycker ni om flytten av datum? Mig passade flytten...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 403
Senast: Tora
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 695
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 193
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp