Fodervärdsavtal?

cello

Trådstartare
En av mina ponnyer ska följa med sin skötare till skolan det här läsåret. Han kommer komma hem på loven.
Några tips på hur man skriver det smidigt i ett avtal?
Tanken är att hon ska ha honom på foder, men ska jag skriva att han är på foder och hennes ansvar så länge han är på skolan? Måste man skriva in specifika datum i så fall?
Hur hade ni skrivit? 😊
 
Lättast är väl ett vanligt fodervärdsavtal + uppstallningskontrakt för lov?
Då har personen alltid ansvaret, tror det blir rörigt om personen ska ha ansvaret för hästen + kostnader vissa tider på året sen ska du som ägare ha ansvaret + kostnader vissa delar av året. :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 503
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 069
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 075
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp