Årstider - Utbruten från Fortsättning på bildtråden II

Är det andra man säger 😂 då har jag sagt fel hela tiden, haha.
Den är fantastisk!
Jag vet inte, tänkte att året börjar med vintern, fast det är ju hur jag som etisk svensk räknar, eller vad jag ska kallade med mina droppar sameblod. ☺️
 
Andra menar du väl? Vårvintern. 🥰
Är det andra man säger 😂 då har jag sagt fel hela tiden, haha.
Den är fantastisk!
Femte säger man väl ändå? Vi har ju fyra "riktiga" årstider, vårvintern blir den femte. Sen att den infaller som nummer två, om den alls gör det, hör nog inte till.
Så glad att även vi här i söder får njuta lite riktig vårvinter just nu, i typ två dgr. 😅
 
Nä, det är vinter, vårvinter, vår, försommar, sommar, sensommar, höst, höstvinter. Åtta årstider, så pass sameblod har jag att jag vet att det är åtta årstider.
Men varken sensommar eller senhöst inträffar alltid. Ungefär som brittsommar är det någonting som bara händer vissa år, och på vissa geografiska platser. Faaast, det är i och för sig vårvinter också när jag tänker efter... den finns inte i skåne till exempel, eller här i Skotteland. :cry:
 
Nä, det är vinter, vårvinter, vår, försommar, sommar, sensommar, höst, höstvinter. Åtta årstider, så pass sameblod har jag att jag vet att det är åtta årstider.
Fast vårvintern är ju renskötselårets sista, dvs den åttonde årstiden?

Kallas ju dock den femte, i alla fall av alla som inte är samer. Den andra årstiden förstår jag inte hur det kan bli? De samer jag känner kallar det för den åttonde, eller den femte om det inte syftas på renskötselåret.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Fast vårvintern är ju renskötselårets sista, dvs den åttonde årstiden?

Kallas ju dock den femte, i alla fall av alla som inte är samer. Den andra årstiden förstår jag inte hur det kan bli? De samer jag känner kallar det för den åttonde, eller den femte om det inte syftas på renskötselåret.
Har nog varken tillräckligt med sameblod eller känner några renskötare, men jag räknar iaf åtta årstider och inte fem.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Asså vad är det med sprutor som är obehagligt?! Jag är uppriktigt nyfiken! När jag påbörjade SSk-programmet blev vi vaccinerade och en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 138
Senast: Kilauea
·
Svar
2 000
· Visningar
258 533
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag funderar lite på preventivmedel av olika slag, och ja jag veeet att kondom är det enda som skyddar mot könssjukdomar. Och hitintills...
2
Svar
33
· Visningar
3 398
Senast: sthu
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
89 782
Senast: Monkie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp