Snälla kan du inte berätta vad det är. Det där säger ju ingentingAutonomous sensory meridian response
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snälla kan du inte berätta vad det är. Det där säger ju ingentingAutonomous sensory meridian response
Det går liksom inte förklara.Snälla kan du inte berätta vad det är. Det där säger ju ingenting
Det handlar alltså om speciella ljud. Är det några förutbestämda ljud eller bara helt random = man kan typ yla eller bara humma? Vad är tanken med det?Det går liksom inte förklara.
Någon gör specifika ljud, sedan kan man få en reaktion på det, vissa får det, andra får det inte.
Jag rekommenderar er som provar att göra det på spotify istället dock. Jag tycker de med video är lite sisodär ärligt talat.
Tanken är att få en fysisk respons från mottagaren. Sk braingasm, även om jag får fenomenet över i princip hela kroppen. Det är väldigt olika typer av ljud, men inga högljudda. Knäppande, knackande, prasslande, basröster... Listan kan göras hur lång som helst.Det handlar alltså om speciella ljud. Är det några förutbestämda ljud eller bara helt random = man kan typ yla eller bara humma? Vad är tanken med det?
Tack då begriper jag lite merTanken är att få en fysisk respons från mottagaren. Sk braingasm, även om jag får fenomenet över i princip hela kroppen. Det är väldigt olika typer av ljud, men inga högljudda. Knäppande, knackande, prasslande, basröster... Listan kan göras hur lång som helst.
Extremt avslappnande om du frågar mig.
Om det är ett fenomen där unga tjejer lyssnar på ASMR och gör ASMR till varandra, och enstaka killar (som också lyssnar och spelar in), så är det inte jättekonstigt att det är många unga tjejer i kanalerna.Men är du beroende av bilden/filmen? Det verkar som att mycket går ut på att det ska vara en ung vacker flicka som ska filmas när hon framställer ljuden. Hur viktig är filmen? Varför finns den egentligen om det handlar om ljudet?
Jag testade precis (pga tråden) jag tror nog inte jag tycker illa om det. Intressant!Hur reagerar ni på det?
Huh. Det där var absolut inte avkopplande för mig.Den filmen jag precis såg för att kolla vad det hela är, i den verkar den unga vackra flickan använda händerna för att liksom klappa lyssnaren som en del i avslappningen. Jag tycker tilltalet känns -som till en väninna/jämlike.
Min favorit.
Jag älskar att titta på när folk bygger hus men jag får ingen ASMR-känsla av det. Jag tror inte att jag kan få det, jag har nog inga anlag för det.Jag tycker inte om det när det har med ljud att göra men har däremot insett att jag tycker om att titta på när människor gör saker med händerna, vilket ger mig liknande avkoppling. Kan sitta i timmar och titta på YT-klipp när folk bygger hus eller lagar mat.
Jättegullig katt, tittar gärna på den. Men ingen ASMR-effekt.Nej, jag gillar nog inte djur som smaskar mig i örat heller. Själva krunchandet kan jag stå ut med.![]()
Hm unga vackra flickan. Visa en ung och ful flicka så man ser skillnadenOm det är ett fenomen där unga tjejer lyssnar på ASMR och gör ASMR till varandra, och enstaka killar (som också lyssnar och spelar in), så är det inte jättekonstigt att det är många unga tjejer i kanalerna.
Det är inte heller jättekonstigt om de sminkar sig innan de filmar sig känner jag, det verkar också höra till åldern.
Så man ska nog vara lite försiktig med att avfärda unga tjejers interna kultur som fel bara för att de är unga och söta och tjejer.
Den filmen jag precis såg för att kolla vad det hela är, i den verkar den unga vackra flickan använda händerna för att liksom klappa lyssnaren som en del i avslappningen. Jag tycker tilltalet känns -som till en väninna/jämlike.